Upgraden game systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexbb

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hallo!
Ik heb wat hulp nodig met het upgraden van mijn systeem, mijn pc is al 2 jaar oud alleen de videokaart is wat ouder. Dus ik denk dat de videokaart geupgraded moet worden. Her draaien van spellen gaat steeds moeizamer, kan nog wel wat op ultra spelen maar dat gaat steeds verder achteruit.

Ik zat te denken aan een upgrade van 300-400 euro. Ik denk dat niet persee alles geupgrade moet worden?

Op het moment heb ik dit:
Moederbord:Asus P8P67 LE (3.0)
Processor: Intel i5-2300 Boxed
Videokaart: Point of View GTX 460 768MB GDDR5 PCI-E
RAM: 8 GB RAM
Voeding: Nexus RX-8500

Alvast bedankt!

Alex Baak

Processor en werkgeheugen moeten inderdaad nog voldoende zijn. Naar mijn idee hoef je enkel de videokaart te upgraden. Met dus budget kan je bijvoorbeeld kijken naar de GTX760, of als je meer wil uitgeven de GTX770

Alles is nog goed voor een high end systeem behalve de videokaart dan. Bij de 2300 heb ik trouwens toch mijn twijfels.. wellicht zou je ff taakbeheer kunnen opstarten tijdens het spelen van games die langzaam draaien het processor gebruik in de gaten kunnen houden.

Ik heb beetje gekeken naar videokaart, maar ik denk dat ik dan ook een nieuw moederbord moet omdat mijn moederbord geen pci-e 3.0 heeft. En tegenwoordig heeft volgens mij elke 760 een pci-e 3.0 aansluiting.
Aan wat voor videokaart en als het moet moederbord denken jullie dan aan? Zal zelf te kijken naar deze gtx 760. Alleen dan heb ik volgens mij problemen met moederbord.

PCI-e 3.0 is gewoon compatible met PCI-e 2.0, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Oftewel: de GTX760 en de GTX770 gaan gewoon werken in je huidige moederbord ;)

Ah dat is wel goed om te weten, wist ik niet. Wat is het verschil dan? Is 2.0 iets minder snel? But some help with which videocard?^^ Die ik had gelinkt is volgens mij wel een goeie.

Ja hoor, degene die jij gelinkt hebt is niets mis mee.

PCI-e 2.0 is inderdaad iets langzamer, maar dat heeft geen invloed op de videokaartprestaties. Het heeft allemaal te maken met de theoretische bandbreedte, maar met PCI-e 2.0 zit je ook nog goed.

Het verschil is inderdaad bandbreedte dat je toch niet gaat gebruiken. Dacht dat het pas bij videokaarten als de nvidia titan een paar procent uit begint te maken..

Nog één vraagje, Als mijn spellen een beetje beginnen te laggen. Dus ik heb op ultra staan of op high en het spel gaat heel erg laggen. Ligt dit aan de processor of aan videokaart? Want ik heb wel is gehad dat ik allemaal rare strepen over mijn beeld heen krijg, dit ligt duidelijk aan de videokaart toen zette ik de graphics wat lager en was dat gefixt. Ook met de lag, maar ligt het misschien aan beide? Processor en videokaart.

lag kan door beiden komen ja. Zelfs door het internet mits je online aan het gamen bent.

Het was niet online, maar jij zegt dat mijn processor nog goed zou moeten zijn? Ik denk dat ik mijn videokaart alleen ga updaten en dan over een tijdje ook processor.
Ik ga ook sowieso nog een keer me pc opnieuw installeren, voor school en omdat er teveel zooi op staat. Helpt waarschijnlijk ook wel.

Ik denk dat het deze videokaart wordt.

Er is een hele simpele manier om er achter te komen of je processor de bottleneck is: kijk naar de grafiek van taakbeheer terwijl je aan het gamen bent. Zit je processorgebruik daar continu tegen de 100% aan, dan weet je dat daar je bottleneck zit.

Maar zoals ik al aangegeven heb, denk ik dat je enkel je videokaart hoeft te vernieuwen.

taakbeheer openen, game opstarten+spelen, en daarna alt esc kijken hoeveel % je processor bezig is. ik had het al in mijn eerste post neergezet

en die videokaart is prima!

Laatst bewerkt:
Oke Danku! Dan denk ik dat ik maar even naar grafiekjes ga kijken en een videokaart ga kopen^^

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan