Upgraden geluidsinstallatie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simpson_Jr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Hoi,

Ik wil al een tijdje het geluid van m'n PC upgraden en... heb nu wat euro's over. (Kan die ouwe krakende installatie ook eindelijk de deur uit :-)) Ik heb echter al een hele tijd de (on-)mogelijkheden qua PC-audio niet meer bijgehouden.
Nu ben ik al een weekje aan het zoeken naar info en word... een beetje suf van het zoeken en alle termen die ik tegenkom.

Weet iemand wellicht een site waar ik goed uitleg kan krijgen over de systemen die vandaag de dag te koop zijn ?

Wat zijn bijv. zoal de voor- en nadelen van de verschillende soorten surround-sound systemen, hoe zet ik de speakers op zodat e.e.a. goed klinkt achter de PC, maar ook goed klinkt op de bank aan de andere kant van de woonkamer ?

Welke systemen (intern & extern) hebben een redelijke tot goeie naam ? Wat is precies het verschil tussen een 7.1- en een 5.1-systeem en wat zijn de voor en nadelen tussen die 2?

En... welke tips en truuks zijn verder belangrijk om te weten voor ik tot aanschaf overga ?

Groetjes, bij voorbaat dank,

Bart.

Het verschil tss 7.1 en 5.1 is het aantal sateliet boxen, hier geeld te term hoe hoger hoe beter maar ook hoe duurder;
De rest creative is zeer goed materiaal.

Verplaatst van "DIVERSEN" naar > Geluidskaarten

Stel je vraag in de juiste sectie.

Hoi,

> Verplaatst van "DIVERSEN" naar > Geluidskaarten
> Stel je vraag in de juiste sectie.

Dank je !
Voor zover ik weet zijn de boxen het belangrijkste onderdeel van een geluidsinstallatie, ik kon daar zo niks over vinden en vandaar... dat ik m'n bericht bij diversen neer had gezet.

Maareh...

Is er iemand die een uitgebreide site weet met info over muziekinstallatie's en PC's ? Via kieskeurig.nl kwam ik nl. stapels en stapels apparatuur tegen, maar helaas enkel een prijsvergelijking en geen andere info. Met de 200-300 euro die ik wil uitgeven lijkt de lijst op kieskeurig nog eindeloos en vandaar dat ik e.e.a. zou willen beperken tot de 6 a 7 beste mogelijkheden om die 's te gaan beluisteren.

Bij voorbaat dank,

Bart.

Neem een soundcard van min 100€ bij voorkeur van creative en neem daarbij boxen van creative en dan zit je zeker goed!!

Kies voor kwaliteit niet voor prijs!!!

Gaan beluisteren HUH????

> Neem een soundcard van min 100€ bij voorkeur van
> creative en neem daarbij boxen van creative en dan
> zit je zeker goed!!

> Kies voor kwaliteit niet voor prijs!!!

A dank je, ik heb Creative alvast op het te beluisteren lijstje gezet.

> Gaan beluisteren HUH????

Ja ik weet het, ik ben een lastige klant :-) Maar ja, 't is ook ff wat anders als een harde schijf of extra geheugen kopen, dat koop je op grootte, snelheid en binnen 2-3 jaar voldoet het zowieso niet meer.

Met die geluidsbusiness, zeker het externe gedeelte, hoop ik een jaar of 6-8 te doen en... ik "moet" m'n muziek er mee beluisteren. Als muziekfreak en oud-electronica-freak heb ik heel wat verschil tussen boxen uit dezelfde (en verschillende) prijsklasses gehoord.
Ik heb zelfs... een stel hele ouwe goedkope boxjes op m'n (ondertussen) ouwe stereo gezet omdat dat een stuk beter klonk. Vandaar ook dat ik 't de winkel ff knap lastig ga maken :-)

Maareh... 't is goed te horen dat je tevreden bent over creative en ik zal dat ook meenemen.

Groetjes, Bart.

Hoi,
Vandaag kreeg ik de vraag in de bus of mijn vraag al opgelost was...

Euh... heel eerlijk gezegd is hij nog niet opgelost, en... heel eerlijk gezegd verwacht ik dat ook niet. Ik denk dat ik 's verder ga zoeken in een muziekgroep/-site.
Ik dank Tiborv en Seedorf in elk geval voor het meedenken. Ik weet niet of ik over 2 weken weer de
vraag krijg om te reageren en neem aan dat ik dan geen reactie hoef te geven.

Groeten,
Bart.

> Beste Simpson_Jr,
> Je hebt op helpmij.nl de vraag gesteld met als titel
> Upgraden geluidsinstallatie...,
> Het is nu 14 dagen geleden dat er voor het laatst op
> is gereageerd.
> Nu vragen we je om indien je vraag is opgelost om de > status aan te passen.

> ...

> Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf
> even op je vraag. Hij wordt dan namelijk weer bij de
> mensen onder de aandacht gebracht.
> Dat kun je doen op de volgende 2 manieren:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan