upgraden hoe en waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Besten,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn pc te upgraden. Echter ik zie door de bomen het bos niet meer op internet. Voordat ik thuis zit met een processor type A en een moederbord type B en het hele zaakje dus niets aan elkaar heeft;-) Wie weet er een goed boek of duidelijk site waar het allemaal goed wordt duidelijk gemaakt voor een leek. Het gaat dus ook om voeding en videokaart e.d.
HD en andere drives en kast heb ik allemaal wel.

p.s. mijn nieuwe systeem moet weer een jaar of 3a4 redelijk mee kunnen komen met de games en andere software. Zelf dacht ik aan een 500 a 600 honderd euro.
Moederbord, processor, grafische kaart, eventueel voeding en natuurlijk geheugen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

kompas

ik zou voor 512 mb (of meer) gaan (geheugen)
een gef 4 ti nogwat, 64 of 128 mb (of zo'n radeon ding...maar daar weet ik nix vanaf)
processor...uh...intel p4 2.4 ghz ofzo..?
en mobo weet ik niet, die je processor wel of niet ondersteunt...

als je me kunt vertellen wat voor systeem je nu precies hebt kan ik je wel wat op weg helpen...

groetjes uit maastricht

Laatst bewerkt door een moderator:
[MOD] Geen spam aub.. [/MOD]

kunt ook eens op de site kijken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door aaajeetee
ik zou voor 512 mb (of meer) gaan (geheugen)
een gef 4 ti nogwat, 64 of 128 mb (of zo'n radeon ding...maar daar weet ik nix vanaf)
processor...uh...intel p4 2.4 ghz ofzo..?
en mobo weet ik niet, die je processor wel of niet ondersteunt...
Dat gaat je niet lukken voor 500-600 euro...

Kompas, heb je een systeem om vanuit te gaan (van waaruit je wil upgraden) of wil je een nieuw systeem kopen

En dan nog een offtopic vraagje. Als ik het goed begrijp is suda_dave hier zijn eigen bedrijf aan het promoten. Mag dat?

Spammen via het forum is verboden, kijk maar bij de huisregels. Vind het niet netjes zelf. Als je reclame wilt maken hier sponsor je de site maar, anders zouden adverteerders er schade van kunnen ondervinden.

Kompas, plaats eerst eens je wensen (wat wil je met de pc doen) en je budget, kunnen we je een goed advies geven.

succes

Geplaatst door meelman

Dat gaat je niet lukken voor 500-600 euro...

Kompas, heb je een systeem om vanuit te gaan (van waaruit je wil upgraden) of wil je een nieuw systeem kopen

En dan nog een offtopic vraagje. Als ik het goed begrijp is suda_dave hier zijn eigen bedrijf aan het promoten. Mag dat?
een videokaart, geheugen, en heel misschien processor wel...(denk ik)

Nou ik heb dit wiekend een pc gebouwd ..
eeen asus mobo processor amdathlon 2000
h.d 60 gyg 7200 rpm geheugen 256ddr333mhz en een gf4 mx440 is goed zat en daar ben je al 489,- voor kwijt ja en dan de kast ng he
:D

Geplaatst door kompas
HD en andere drives en kast heb ik allemaal wel.

ok, blijft over Moederbord, geheugen, processor en videokaart:

150 euro voor een Asus A7N8X
175 euro voor een 2400+
2x 50 euro voor 2x256mb DDR2700

laat over 600-150-175-100=175 euro
en daarvoor heb je een Ti4200

Je zult het dan wel goedkoop samen moeten stellen bij verschillende winkels. Maar het kan goed zijn dat je het nog iets goedkoper kunt regelen. Misschien is het verstandig om wat te besparen op de processor en dat in een betere videokaart te steken.

Voor 175 euro kun je een hele deftige 4200 kopen of nèt een 9500 aanschaffen.

Een 4200 is een 4200, een 9500 is een 9500, deftig of niet..

Das waar, maar ik vind een softwarepaket, kabelpaket, goede koeling, goede prestaties en goed overclockbaarheid een stuk deftiger dan een kaart in een zakje met een floppy met drivers erbij. En ookal staat er nog zo vaak Ti4200 op, dan heb ik best wat geld over voor wat extra's.

Al zit er natuurlijk wel een groot verschil tussen de twee videokaarten (ik heb liever een schamele 9500 (heb ik trouwens ook, maar dat terzijde), dan een hele deftige 4200)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan