Upgraden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruimtewezen

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hallo ik ben nu al heel de nacht met 1 ding bezig en kom er niet uit..

Ik heb de windows cd in de pc gedaan, en toen kreeg ik een aantal opties, en uiteindelijk ging die me oude windows xp home verwijderen, en dus opnieuw instaleren,,

toen kreeg ik een blauwe scherm, en nu kan ik dus sowieso windows niet meer in omdat de oude windows gedeeltelik al is verwijdert,,,

zodra ik de windows erin doe en dus weer een poging waag om het te instaleren, krijg ik weer een blauwe scherm, dat te maken heeft met software/hardware problemen,,

ik had wel een driver update gedaan en sindsdien is ook fout gegaan, omdat die drivers denk toch nog op die *oude* windows staan, blijf ik een blauw scherm krijgen zodra ik windows wil formatteren ..

Ik heb ook al de bios ge-reset maar hielp niet...

wie o wie kan mij helpen? zal u eeuwig dankbaar zijn!

Groetjes

Ruimtewezen

dus als je de windows cd erin doet krijg je een blauw scherm? dat hoort zo, dan moet de cd een paar minuten laden en dan krijg je een keuzemenu scherm te zien.

als je een foutmelding krijgt, plaats die hier is dan kunnen we er meer over te weten komen

Grtz Dwergman25

dus als je de windows cd erin doet krijg je een blauw scherm? dat hoort zo, dan moet de cd een paar minuten laden en dan krijg je een keuzemenu scherm te zien.

als je een foutmelding krijgt, plaats die hier is dan kunnen we er meer over te weten komen

Grtz Dwergman25

Ja, een blauwe scherm als error,,

Lastig, ik zit nu op mijn eigen pc, en dan moet ik die andere weer aansluiten,,

als ik windows installeer, krijg ik na een tijdje een blauw scherm, met dat de software of hardware niet goed is,, ik snap dat ik je er niet echt veel mee help, zonder al de informatie van de blauwe scherm,,

als ik opstart, kan ik kiezen tussen, installatie van windows, of gewoon windows opstarten,, als ik kies voor gewoon windows opstarten kan die bepaalde bestanden niet laden omdat die zijn verwijdert, tijdens mijn installatie van windows xp pro...

Ik had een windows home , upgraden naar windows xp pro is het dus fout gegaan,,

mijn vraag is dus, hoe ken ik echt alles verwijderen van mijn pc, behalve bios dan,,, zodagt ik de windows xp pro cd erin kan doen en weer normaal installeert? is er een mogelijkheid een format te doen via bios?

Groetjes

Ruimtewezen

heb je nog een computer thuis staan?

want dan kun je de harde schijf aansluiten op die pc. dan start je op met die pc. dan ga je in windows naar Rechtermuisknop op deze computer > Computer Managment > Diskmanagment.
dan zie je zo iets:

unallocated.gif

Kijk dan welke harde schijf die van de kapotte windows xp is. verwijder dan alle gekleurde (meestal blauwe of groene) balkjes. door met je rechtermuisknop te klikken en verwijder te doen. ( let op alleen de disk van de kapotte windows, waarschijnlijk disk 1)
Als je dat gedaan hebt staat er niks meer op de schijf en moet de Windows cd het weer doen.

Suc6 :thumb: als je iets niet snapt hoor ik het graag

Grtz Dwergman25

heb je nog een computer thuis staan?

want dan kun je de harde schijf aansluiten op die pc. dan start je op met die pc. dan ga je in windows naar Rechtermuisknop op deze computer > Computer Managment > Diskmanagment.
dan zie je zo iets:

unallocated.gif

Kijk dan welke harde schijf die van de kapotte windows xp is. verwijder dan alle gekleurde (meestal blauwe of groene) balkjes. door met je rechtermuisknop te klikken en verwijder te doen. ( let op alleen de disk van de kapotte windows, waarschijnlijk disk 1)
Als je dat gedaan hebt staat er niks meer op de schijf en moet de Windows cd het weer doen.

Suc6 :thumb: als je iets niet snapt hoor ik het graag

Grtz Dwergman25

Ieder geval super bedankt voor de TIP!

Maar nu is mijn vraag hoe sluit ik die harde schijf aan?:o nog nooit gedaan:eek:

maar ieder geval bedankt voor de tip want er is dus hoop!:)

heb je weleens de computer van de binnenkant gezien ;)?

op welke manier zit je harde schijf verbonden? de bovenste of de onderste?

sata-ide_lg.jpg

heb je weleens de computer van de binnenkant gezien ;)?

op welke manier zit je harde schijf verbonden? de bovenste of de onderste?

sata-ide_lg.jpg

haha ja=P

die bovenste, kheb hem nu los gekregen lol

maar uhm tjaa mijn andere pc is wel wat nieuwer, en kan ik hem voorin plaatsen, harde schijf, maar kzie dat deze qua lengte wel kort is dus doe ik hem maar niet voor, voordat ik hem er niet uit krijg=P

maar hoe sluit ik hem dan aan, mijn eigen harde schijf los maken, en deze erop aan sluiten? of mijn eigen ook behouden en deze als extra harde schijf aansluiten?:o

je eigen harde schijf behouden en die andere gewoon als externe erin pleuren.

en dan opstarten via de harde schijf van die nieuwere computer

je eigen harde schijf behouden en die andere gewoon als externe erin pleuren.

en dan opstarten via de harde schijf van die nieuwere computer

ok gedaan! alleen probleem nu is, dat tie hem opstart met die *slechte* harde schijf, dus niet die nieuwere pc,, wat nu?

oke je kan dan 2 dingen doen:

je kan naar de bios gaan en daar kun je de "Boot volgorde" veranderen.

of

er is ook een knop waarmee je een scherm krijgt waarmee je kan kiezen waarmee je de computer wilt opstarten. bij mij is dat F8. die moet je blijven indrukken net nadat je de computer hebt opgestart. dan kies je de goede harde schijf.

of

er is ook een knop waarmee je een scherm krijgt waarmee je kan kiezen waarmee je de computer wilt opstarten. bij mij is dat F8. die moet je blijven indrukken net nadat je de computer hebt opgestart. dan kies je de goede harde schijf.

dat eerste lukte jammer genoeg niet, kon voor beide kiezen op plaats 1 of 2, dus dat lukte niet, maaar die 2de echt wel=D zo ik leer hier echt nog eens wat:thumb:

ok nu ga ik dan ff die harde schijf formatteren, ik zal je laten weten hoe of wat!:)

of

nou lekker dan, geformatteerd de harde schijf, en nu wil ik die oude pc starten, start tie niet meer op:shocked: als ik op knop druk gebeurd er niks, hep:eek:

Edit: vals allarm!! haha ik was vergeten aan achterkant knopje om te schakelen! pfoe haa ik moet echt eens gaan slapen!=)

maar ik krijg weer nu een foutmelding bij begin, bootmgr ontbreekt???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan