Upgraden met 512MB of 1024MB?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Forau
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Forau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hoi,

Ik heb een P4 prescott 3400Mhz processor, met 512MB DDR 3200/400 geheugen.
Echter maak ik tegelijk tijdig gebruik van vele, naar mijn mening, zware programma's.
Hierdoor merk ik dat mijn computer een stuk trager wordt (is).
Nu is mijn vraag: moet ik 1-module van 512MB bij kopen, zodat ik 1024MB geheugen heb? Of kan ik beter 1-module van 1024MB bij kopen, zodat ik 1536MB geheugen heb?
P.S. ik heb maar 2 geheugen-slots, dus nog maar 1 vrij!!

De soort programma's die ik tegelijk tijdig draai zijn: Grabit voor het downloaden, uitpakken van zo'n beetje 5 gb met WinRar, branden van DVD's en QuickPar voor het herstellen van beschadigde of missende bestanden. Plus nog een beetje MSN en internet.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Kijk ook even wat je moederbord aankan. 512 zou in principe voldoende moeten zijn maar wil je zeker zijn dan neem je gewoon 1024 erbij mits het ondersteund word. Is zo uit mij hoofd niet veel duurder.

Met 2 gig, kun je de swap uitzetten, windows adresseert toch niet meer dan 1,5 gig aan swap, komt dan mooi uit, persoonlijk vindt ik het fijn werken, hoor je ook dat geratel van de schijf niet meer door dat geswap.

Waarschijnlijk maakt je moederbord gebruik van Dual-Channel geheugen toegang.
Dat houdt in, om dezelfde geheugen prestaties te behouden je ook twee (identieke) geheugenreepjes zal moeten plaatsen. Verder moet je ook nog even in de handleiding van je moederbord nazoeken dat als je vier reepjes plaatst de geheugen snelheid niet terugvalt naar 333mhz (bij 90% van de moederborden is het zo, dat als je alle banken bezet de snelheid terugvalt) want ook dan zou je snelheid inleveren.

Ik zou ook inderdaad voor 1024 erbij gaan. Wanneer je tegelijkertijd uitpakt(een film bv) met winrar, en van een andere film de rar bestanden aan het repareren met quickpar, vraagt dit idd enorm veel van je geheugen en processor.
Ik had eerst ook 512, en gebruikte mijn pc voor exact hetzelfde.
1 latje erbij deed wonderen.
Dag en nacht verschil.

Ok bedankt!

Ik ben eruit... ik koop een 1GB module bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan