Upgraden Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokkie1994

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hallo,
Ik zou graag jullie advies willen hierover:

Ik heb nu een pc met:
-Acer G33T (moederbord)
-Intel Quad Q6600 (Kentsfield, 65nm)
-4GB DDR2 667 Mhz
-EVGA 9800GT 512Mb DDR3
-400Watt (Voeding)

Ik heb een gevoel dat mijn moederbord te zwak is voor mijn pc en maar een deel gebruikt.
Zou dat mogelijk kunnen zijn want in benchmarks met andere computers hier in huis hebben andere pc's met slechtere hardware betere prestaties. Heeft de Upgrade van een moederbord zin?

Ik zoek een moederbord waar ik al mijn huidige componenten kan inbouwen, SLI zou fijn zijn (hoeft niet), onboard LAN + geluidskaart, 4 sloten DDR2 geheugen, en ik ben niet van blan over te clocken.

je voeding is ook wat aan de lage kant, ik weet niet of die alles genoeg stroom kan geven.
en als je op sli wilt overstappen heb je denk ik wel 600/650 watt nodig
hoeveel geld heb je te besteden ??

Nesslem

ziet er wel goed uit maar voor dat budget kun je denk ik nog wel beter krijgen ik zal ff zoeken

Nesslem

SLI is zinloos.
Over een jaar kan je niet meer aan een nieuwe 9800GT komen. En al zou je er wel aan kunnen komen: je kan dan beter voor een betere kaart kunnen gaan.
SLI is alleen leuk als je gelijk voor SLI kiest.

Oké,

Nog iemand dan een tip voor een ander moederbord?
Heb nog wat in tijdschriften gekeken en de 'Nvidea 750i' chipset lijkt me wel iets.

Nu zorgt een beter moederbord wel voor iets betere prestaties, maar het is niet zo dat een slechter moederbord stukken slechter presteert.
Ik denk dus niet dat je de oorzaak bij je moederbord moet zoeken.

EN DE P7N Platinum is een RAMP moederbord:evil::evil::evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan