Upgraden naar 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb nog een oude pc met xp en volgens de upgrade advisor kan ik deze upgraden naar windows 7.

Ik heb nu 2 vragen want ik ben niet zo bedreven.

1.) Er stond: U moet een aangepaste installatie uitvoeren van 32-bits Windows 7
Kan ik dan niet mijn eigen Windows 7 dvd gebruiken? Ik lees ook telkens over een upgrade versie.

2.) Uw huidige videokaart ondersteunt degebruikersinterface van Windows Aero niet. Neem contact op met de fabrikant ofverkoper van uw computer om te zien of er een upgrade beschikbaar is, zodat u Windows Aero kunt gebruiken.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik heb de videokaart opgezocht en als ik het goed heb dan zit het wezen. Radeon 9200 AGP (0x5961)
Helaas kon ik geen afbeelding uploaden want het knopje selecteer bestanden werkte niet.

1) Geen idee wat dit betekent, maar ik denk het wel.

2) Je moet eerst kijken of de videokaart wel past in jouw computer, anders heb je er sowieso niks aan. Ook moet je even kijken of je moederbord de videokaart wel kan verdragen. De kaart heeft 128MB nodig zie ik hier staan, dus dat word ff checken.

Een aangepaste versie betekent dat er een schone installatie wordt uitgevoerd.
Met andere woorden, al je huidige programma's, documenten en instellingen worden gewist.

Mbt je videokaart, check via de site van de fabrikant of er drivers beschikbaar zijn voor Windows7.

Tardis

1 O.k. ik heb het begrepen.
2 de videokaart zal ik zoeken en ik hoop dat ik er uit kom.

De videokaart kan ik niet echt wijs uit worden maar ik kwam op een website het volgende tegen:
Zou dit dan dezelfde kaart zijn of moet ik een andere kopen? Maar welke want ik heb daar geen verstand van.

De moderne computer die CompuCenter voor de test gebruikte bestond in eerste instantie uit de volgende onderdelen:

Processor: AMD Athlon XP 2800+
Moederbord: Asus A7N8X
Geheugen: 512 MB Kingston Value-ram
Videokaart: 128 MB ATI Radeon 9200 SE AGP
Harde schijf: Western Digital 40GB IDE
Een standaard moderne computer dus eigenlijk waarop de Upgrade Advisor niets aan te merken had. De installatie verliep dan ook zonder problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De specs zijn niet denderent:confused:
DDR geheugen en IDE hardeschijf is erg traag en niet meer van deze tijd.

De specs voor 7 is tog een sata harde schijf en 2GB DDR2 en dit is minimaal.

Het zijn niet mijn specs maar een test van die website.
Het ging om mijn videokaart en daar kan ik geen wijs uit worden.

Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Bron: Microsoft

Wat geheugen erbij en je kunt starten (minstens 1 GB) Voor aero een andere videokaart als die nog te krijgen is voor jouw systeem, maar is het dit allemaal nog waard moet je jezelf afvragen?
Je hebt een trage schijf en de grootte is niet om naar huis te schrijven, maar het kan wel.

Laatst bewerkt:
Alternatief is de pc weg doen en dat vind ik ook weer zonde, vandaar.
Ik gebruik hem verder nooit want alles doe ik met mijn laptops.

Dan maar weg.
Hoe maak ik de pc het beste leeg zodat mijn privé bestanden er af zijn?
Kan iemand me dat even schrijven?
Evt. met xp erop laten staan?

Als je nog geen backup station heb.... zou je hem daarvoor kunnen gebruiken....
Ach... je hebt vast backups...dus doe hem maar weg... ;)

Ja dat dacht ik ook, wel sneu.
Eerst leeg maken en ik zag dat dat goed gaat met CCCleaner.

Vanmorgen wilde ik een programma downloaden en dat werd tegengehouden door onze provider die daarna ook de internetverbinding verbrak.
Ik moet mijn pc van de topic hierboven helemaal wissen omdat hij weg moet en daar heb ik een programma voor nodig.
De helpdesk van Windows schrijft voor: Eraser, Ccleaner of DBan.
Aangezien mijn oude pc niet op wil starten vanaf de dvd kan ik Dban helaas niet gebruiken en moet ik Eraser of Ccleaner gebruiken.
Doordat Zeelandnet dit tegenhoudt en zelfs de internetverbinding verbreekt kan ik nu de oude pc niet wissen.
Blijkbaar zien zij Eraser of Ccleaner als virus oid. maar dat is het helemaal niet.

Via mijn laptop heb ik CCleaner gedownload en met een usb stick op de te wissen pc gezet maar ik kan de schijf niet wissen zoals in Windows helpdesk beschreven staat. De C schijf is niet aan te vinken.

Heeft iemand een beter idee hier om de schijf te wissen?

Laatst bewerkt:
Je kunt een schijf die in gebruik is uiteraard nooit wissen.... kan ie wel van usb af booten? Dan maak je een bootable usb, google isyour friend .... 1001 recepten...
Of... je hangt hem aan een ander systeem in een doosje of een connector.

Volgens de helpdesk link kun je het wel wissen met CCleaner en dan blijft XP er opstaan.
Dat gaat echter niet want dan krijg ik de melding "apparaat is niet gereed".
Opstarten vanaf usb gaat ook niet.

Als ik Windows xp opnieuw installeer is dan de computer schoon of staan dan de bestanden nog steeds, ook al zijn ze niet zichtbaar, op de harde schijf?
Want dan doe ik dat maar want ik wil hem schoon weg doen uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan