upgraden naar 8.1 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb windows 8 erop staan en wil upgraden naar 8.1.
als ik dit doe krijg ik de volgende melding:
U kunt de update niet installeren omdat deze niet wordt ondersteund
door de cpu van uw pc.
kan iemand mij daarmee verder helpen?
gr. peter

Beste jojajuji,

Ik heb je vraag verzet naar de windows 8 rubriek, dit is een passende rubriek waar je meer kans op gerichte hulp krijgt.
Succes met je vraag.

Voordat we oordelen of Windows 8.1 gelijk heeft met die melding (Windows 8.1 vereist namelijk nieuwe CPU features) zou het handig zijn het model CPU te vermelden. Windows 8.1 vereist de volgende features: klikkerdeklik!.

Deze features zijn bij alle Intel processors aanwezig vanaf de Intel Pentium 4 Prescott 5xx-serie (eind 2004). AMD-processors hebben deze features ook rond deze tijd geïmplementeerd gekregen.

Ik vermoed dat er in de BIOS een paar features uitstaan, aangezien Windows Vista en hoger op een CPU lager dan de Pentium 4 Prescott serie of vergelijkbare AMD-CPU's niet werkbaar zal zijn (zeer slechte prestaties).

Kan je hier wat mee?\

Windows 8 Pro 64-bit
Processor
Intel Pentium D 830
SmithField 90nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Moederbord
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7204 (Socket 775)
Grafisch
MD32119PR (1280x1024@60Hz)
MD30919PO S09 (1280x1024@60Hz)
NVIDIA GeForce 6700 XL (Microsoft Corporation - WDDM v1.2) (MSI)
Harde schijven
373GB Seagate ST3400620NS ATA Device (SATA) 36 °C
Optische schijven
Microsoft Virtual DVD-ROM
Geluid
Realtek High Definition Audio

Die processor komt uit de Prescott periode en bezit alle features om Windows 8.1 te kunnen draaien. Waarschijnlijk staat in de BIOS NX / XD / Executable Disable Bit uitgeschakeld. Zoek deze instelling in de BIOS op en schakel deze in. Om in de BIOS te komen drukt op op de Delete-toets wanneer u het BIOS-scherm ziet verschijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan