Upgraden naar DDR3 pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Revan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Revan

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo iedereen,

Ik wil graag een nieuwe pc kopen en in elkaar zetten. Ik heb nu een Asus P4V8X-MX (socket 478) moederbordje, Pentium 4 2800 MHz processor, 1 gig geheugen en een ATI Radeon HD 3850 (agp). Alles in Antec (zwarte) kast met 500w voeding.

Ik heb al een beetje rondgekeken op het internet en ik wil graag een DDR3 moederbord, maar waar ook DDR2 in kan worden gezet. Ik had zelf deze gevonden: ASUS P5QC (bij MyCom 121,95 euro). Qua processor had ik deze gevonden: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (bij Alternate 159 euro) en een koeler: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro (bij Alternate 19 euro).
En dus wil ik nog een geheugenmodule van 2gig, dus dat is rond de 40-50 euro denk ik.

Ik zou graag de kast willen houden met 500w voeding, ik weet niet of dit mogelijk met deze specificaties. Qua videokaart weet ik het nog niet en hardeschijf is volgens mij niet zo duur.

Ik weet niet zeker of dit wel een goed systeem is, dus misschien hebben jullie nog suggesties? Qua budget wil ong. 450-500 euro.

Alvast bedankt:D

Laatst bewerkt:
Ik doe een poging:

Van welk merk is je voeding?

Met het budget wat je voorhanden hebt, moet het wel lukken iets in elkaar te draaien.

Probleem is, vermoed ik, dat wanneer je een nieuw moederbord koopt je je videokaart ook moet vervangen. Dan zou je voor de 4850 kunnen gaan, die het in benchmarks érg goed doet.

Topic heb ik verplaatst naar 'Systeem'

Vraag is al opgelost, maar toch bedankt voor de reactie.

Topic heb ik verplaatst naar 'Systeem'
Vind ik knap van je. jij kan niks verplaatsen alleen moderators kunnen dat. Je hebt kennelijk een tweede topic over hetzelfde aangemaakt. Iets wat niet toegestaan is op Helpmij. Graag de volgende keer via de misbruikmelding aan geven dat je topic niet goed staat. Een moderator zal deze dan voor je verplaatsen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan