Upgraden naar SSD, hoe alles overzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Ik denk erover om een ssd (ocz vertex 3 60gb volgens mij) in mijn tweede hdd slot van mijn laptop te zetten,
nu lijkt het me logisch om gewoon alles van mijn /c partitie te copieeren en plakken naar een partitie van mijn ssd...
is dat ook zo of gaat dat niet zo makkelijk?

alvast bedankt!

ik heb dus geen data transfer kit of zo iets nodig want de 2 schijven kunnen er dan tegelijk in...

Laatst bewerkt:
ik zou windows gewoon herinstalleren, inclusief alle applicaties die erop moeten, ik neem aan dat je partitie met windows op dit moment voller is dan 60 gb?

Windows 7 houdt bij een installatie rekening met wel/geen SSD. Als je de boel cloned (HDclone, EaseUS Disk copy) dan zal je zelf nog enkele aanpassingen moeten doen. Een goede tool daarvoor heb ik gevonden in SSD Tweaker. Gewoon de bestanden kopiëren gaat naar mijn idee niet werken aangezien je niet alles zo even kunt kopiëren. Clonen of een herinstallatie zijn de beste opties, mijn voorkeur gaat uit naar een herinstallatie.

Bedankt....
Ik heb een ingebouwde recovery als ik f3 indruk tijdens opstarten,
Zou dat ook een oplossing zijn?

Want als ik Windows zou moeten herinstalleren zou ik het moeten downloaden en dus een fresh Windows hebben zonder drivers en zo..
En dat lijkt me alleen meer werk?

Ik ga er trouwens alleen Windows zelf en kleine programma's en programma's die mee opstarten op zetten dus dan lijkt mij 60GB meer dan genoeg....

maniac2003, bij die tool is de trim optie alleen voor de pro versie en dat is juist iets wat iedereen zegt heel goed te zijn voor een SSD?

Trim wordt normaal gesproken automatisch geactiveerd (tijdens de Windows installatie). Hoe dat gaat met het overzetten weet ik zo niet, moet ik even opzoeken.
De tool heb ik gebruikt ter controle en voor het aanpassen van de PreFetch instellingen

maar zou het ook gewoon met een recovery kunnen?

In principe kan het met een recovery, tenzij dat beperkt is door de maker. Dit soort vragen zijn altijd een beetje moeilijk te beantwoorden. Sommige makers blocken de recovery tot dezelfde harddisk waar de recovery op draait. Andere makers zijn daar makkelijker in. Dit heeft vooral te maken met de manier van activatie en windows beveiliging.

de partitie die ik ''OS_Install'' noem zal die gaan herstellen dus zou denk ik wel moeten werken,
maar is het echt beter om een clean install te doen?

niet met een recovery, een schone installatie, klaar
de recovery zet een backup terug, en dus ook met een windows die voor de hdd is geoptimaliseerd.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dat dan wel ga doen,
en dan gewoon de stuurprogramma's en hulpprogramma's vanuit hier halen....

Bedankt allemaal!

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan