Upgraden naar SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diderik0529

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo,

Ik ben van plan te upgraden naar een SSD, en dan misschien tegelijkertijd Windows 8.1 te installeren.
Als ik de SSD installeer, W7 opstart en dan de installatie van W8.1 begin, kan ik dan de 'upgrade' mogelijkheid selecteren waardoor W7 verwijdert wordt (van de HDD) en W8.1 op de SSD geïnstalleert wordt?
En hoe kan ik het beste al mijn programma's van mijn HDD naar mijn SSD overzetten? Of moet ik dan alles opnieuw installeren?

Diderik

Laatst bewerkt:
Nee, je dient Windows 7 geïnstalleerd te hebben op de SSD voordat er een upgrade overheen kan.

Mijn advies: gewoon een schone Windowsinstallatie doen direct op de SSD. Programma's zal je hoe dan ook opnieuw moeten installeren, dat zou je ook bij een upgrade moeten doen want deze worden nooit behouden (bron).

Dus als ik een schone installatie doe op de SSD, dan wordt mijn HDD ook geformatteerd? En alle programma's worden verwijdert, maar dus geen word-bestanden, films, foto's etc?

Nee, enkel wanneer je opdracht geeft dat de HDD geformateerd moet worden, anders wordt deze natuurlijk niet geformateerd. Wanneer je de upgrade toepast, dan blijven enkel documenten en andere bestanden behouden. Programma's zal je dus opnieuw moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan