upgraden naar W2K

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Beste denktankers,

Ik wil graag van WME naar W2K toe middels een upgrade.
Uiteraard wil ik mijn reeds geïnstalleerde rommel behouden.
Heeft hier iemand ervaring mee en zo ja welke valkuilen moet ik zien te vermijden ?

Groets, Jas.

Upgraden staat garant voor problemen. Eerst de harde schijf formatteren, en daarna Windows 2000 werkt het best.

Groeten,

ik denk ook dat je beter kunt formatteren...
krijg je strax ook geen problemen
maar ik weet niet wat de 'experts' zeggen :p

Onlangs heb ik ook een ME machine overgezet op w2k en die machine draait nog steeds als een zonnetje.

Maar als je het goed wilt doen dan kan ik wel een schone installatie adviseren

ik heb een kleine 2 jaar geleden win98SE geupgrade (zonder formatje c dus) naar win2k en nooit problemen mee gehad :)

win2K

men heeft me aangeraad om eerst te formateren vooraleer WIN2K te plaatsen op de pc met WIN98e. ik had het dan al gedaan echter, en het werkte, maar het netwerk thuis gaf dan problemen.

nog dit: bij recente problemen dacht ik alles op te lossen door WIN2K terug te installeren... enorme problemen.... ik had immers al de service packs (3) gedownload en daarbovenop mag je originele versie van WIN2K niet meer installeren.
't is maar dat ge't weet...

gewoon formatteren en win2k installen, daarna wat handige programma's erbij zetten en er kan bijna nix meer misgaan :D

Upgrade Win 98 naar W2K

Lees diversre gedachten. Als leek wil de format C als laatste gebruiken. las in handl. w2K wel over upgrade vanuit NT maar niet vanuit andere OS. Kan iemand bij een paar stappen van de begin aangeven hoe te upgraden ? Alsvast bedankt.

heraklei> daar is de system file checker goed voor, dan hoef je niks opnieuw te installeren, want zoals je merkte werkt dit in NT anders dan in 9x.

brwga000 en frans.hofman> upgraden verdient geen schoonheidsprijs, maar als het werkt, dan is het toch goed?

- backup documenten, instellingen, emails, accounts, wachtwoorden etc.
- een upgrade kan je starten in windows, de installatie zal zelf herstarten en beginnen

Upgrade Win 98 naar W2K

Txs/ Back up maken was ik zeeer zeker van plan. Zal eerdaags mer voorbereidingen beginnen.

We laten hem zo.....

Bedankt iedereen,

Na al deze reacties lijkt het mij wel duidelijk : Upgrading uit den boze.
Herinstalleren wordt echter ook een puist werk dus probeer ik ME zo goed en zo kwaad het gaat aan de praat te houden.

Groets, Jas.

Upgrade uit den boze ?

Ik heb toch een upgrade gedaan van 98SE naar W2K en het werkt zeker wel naar behoren. Wel heb ik e.e.a. gelezen en drivers van te voren gedownload.
De upgradechecker in W2K geeft vrij nauwkeurig aan wat je moet doen. Als iets niet compatibel zou zijn zou ik eerst afwachten Mijn CD ROM zou ook misschien niet werken maar doet het al 5 maanden lang na de upgrade.

Nogmaals dank maar........

Ik moet van WME dus Windows Millennium (zie eerste bericht) naar W2K !!!
En dat zie ik dus nu niet zo meer zitten.....

Groets, Jas.

Eigenlijk heel simpel. Je kan een image van Win ME maken, en daarna de upgrade doen.(kost een beetje tijd.) Als het fout gaat is er niets aan de hand, en zet je het image terug. Als je gewoon op een FAT-partitie wilt blijven draaien zou een upgrade naar W2K eigenlijk geen probleem moeten opleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan