Upgraden naar Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,
Ik wil weten of mijn laptop naar Windows 8 kan upgraden.

Hier enkele specificaties van de laptop:
Systeem: Packard Bell EasyNote TK87
Processor: Intel Pentium P6200
Grafisch: Intel HD Graphics
Geheugen: 4GB

En dit zegt Packard Bell:
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/windows-upgrade-offer?
(Kijk aub even in de tabel waar mijn model staat, ik kan 'm niet vinden...)

Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
Maak met Easeus partition tool een nieuwe partitie aan en ga eerst voor dualboot. Lukt dat al niet dan weet je genoeg. lukt dat wel en werkt t prettig, dan weet je ook genoeg.
Bekent met dualboot?

Je vraag is me niet helemaal duidelijk: Wil je weten of W8 (technisch) op jouw notebook zou kunnen werken of dat PB jou een (goedkope) upgrade naar W8 kan/wil leveren?

Of het technisch kan/zinvol is kan je via de de upgrade assistant laten onderzoeken.

Upgrade naar W8 is niet ondersteund/mogelijk bij PB.
Jouw laptop staat namelijk in de tabel onder "Vanwege hardware-incompatibiliteit wordt een upgrade naar Windows 8 niet ondersteund door de volgende modellen ."

Tijs.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

@snijworst: nee, geen dualboot, echt upgraden.

@dnties: ik vind het raar dat PB zegt dat 't niet kan, want op de Windows-website doet 'ie aan de vereisten. Maar ik kan die Upgrade Assistent wel eens downloaden, goed idee.

Groeten, xp2

Tsja, dat PB het niet ondersteunt met het verhaal/smoes 'hardware-compatibiliteit' kan ook betekenen dat ze geen zin hebben in terugmeldingen dat het technisch wel werkt, maar zo langzaam is dat je er in de praktijk niet (prettig) mee kunt werken.

Persoonlijk vind ik ook dat jouw laptop niet geschikt is (te langzaam etc), maar daar zal de Upgrade Assistant ook een (hopelijk duidelijke) mening over hebben, lijkt me.

Tijs.

Mijn pc is met Windows 7 een klein beetje sneller dan de gemiddelde pc met Windows 7. Maar ik denk dat hij het wel zou moeten aankunnen, maar wat is dan het verschil tussen 7 en 8 qua prestaties en snelheid? Dat wil ik dan ook wel weten...

Groeten, xp2

Ik reageer niet hier op je vraag om een discussie te beginnen over verschil van een of ander of de reden van een mening van mij.

Laat die Upgrade Assistant je maar vertellen of er wat verbeterd zou moeten worden of niet om W8 te draaien op die laptop. Niet voor niets eindigde ik mijn vorige posting daarmee.

Tijs.

Oke, is niet erg. Ik laat 'm wel binnenkort draaien, en ik zeg je dan wel wat er uitkomt.

Windows-prestatieindex:
Basisscore: 3,8

Processor: 5,8
Geheugen (RAM): 5,9
Grafisch: 4,1
Grafische weergave voor spellen: 3,8
Primaire harde schijf: 5,8

xp2

Laatst bewerkt:
Hoi. Ik snap dat dualboot niet je doel is maar het is wel een middel. Je kunt bij wijze van test installeren zonder je W7 installatie kwijt te raken. Is het je niet naar t zin dan kun je zonder te veel gedoe er weer van af. Vandaar...

Mijn pc is met Windows 7 een klein beetje sneller dan de gemiddelde pc met Windows 7. Maar ik denk dat hij het wel zou moeten aankunnen, maar wat is dan het verschil tussen 7 en 8 qua prestaties en snelheid? Dat wil ik dan ook wel weten...

Groeten, xp2

Hoe weet je dat? en wat is je basisscore in de prestatie index dan?
En het verschil maakt weinig uit, overigens, W8 zou iets sneller kunnen zijn maar lekker belangrijk.

@snijworst: Oke, waarmee moet ik Windows 8 dan installeren en in welk programma?

@Lange Pier:
Hoe ik weet dat 'ie ietsje sneller is dan gemiddeld? Dat heb ik een keer aan K1pje gevraagd, en die zei dat dat zo is. Basisscore Prestatieindex: 3,8

Groeten, xp2

Lol, zit op 7,6 en denk dat 3,8 vrij laag is waar meestal het grafische deel de oorzaak van is.

Oke, maar Windows Aero thema's werken goed en vloeiend... Maar 3,8 is best wel beetje laag ja. En dat jij 7,6 hebt, ligt ook aan je systeem. En trouwens, welke Windows heb jij? (Versie en editie)

Groeten, xp2

Tja, het gaat ook over je systeem die index.
En gewoon in W7 ultimate maar maakt toch niet uit?

Nee, maar misschien was dat wel zo. Ik heb Home Premium. Dus hoe hoger de score, hoe beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan