Upgraden nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter HPb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HPb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Goedemiddag mensen,

Ik wil een nieuwe compu gaan kopen, met deze specificaties:
Vista
Intel Core 2 Duo 6420
Intel 945G Chipset
2 GB Ram
320 GB
met als video:
nVidia GeForce 7500 LE
dit is een computer van fabriek af (weet niet of ik hier zo'n merknaam mag noemen, maar wil eigenlijk een pc van deze fabrikant omdat ik hier al heel lang hele goeie ervaringen mee heb)
alleen mijn vraag:
in plaats van die 7500 LE wil ik een nVidia GeForce 8800 GTX of GTS (directx 10 compatible)

Kan dit of niet (lees dingen over bottlenecks en zo, en zo handig ben ik hier nou ook weer niet in :shocked: )

Thnx, Peter :thumb:

Zover ik weet zou dat geen problemen moeten opleveren. Alleen moet je wel bekijken of er genoeg ruimte in de kast is, aangezien de 8800GTX nog al groot is. GTS is iets kleiner.

kan proberen

je kan 8800 gts er in doen ,, trekt jou computer de 8800 wel ?

en de 8800 is vrij groot ,

ik zou eerst wat meer rondvragen , of gewoon bij je fabrikant langs gaan

gr vannoss

Super bedankt

Allen bedankt voor de reactie :thumb:

Over de voeding weet ik niks (kan ik niks over vinden). Misschien iemand anders? Het betreft de Hp m8080

Volgens mij is er 1 gleuf over aan de achterkant (PCI?) Zou de 8800 GTS beter zijn? Dan de 320 of 640 Mb? Ik wil eigenlijk een computer voor nu en ZEKER de nabije toekomst. Onder andere bedoeld voor Flight Simulator X (en race spellen) en niet al te zware DVD/Film producties.

Dus ik doe nogmaals een beroep op jullie hulp, maar nogmaals bedankt voor de vorige aanwijzingen. :)

Groet

Peter

Voor FS heb je wel redelijk wat power nodig, dus ik denk dat een 8800GTS wel gepast is. Wat de 320/640MB getreft, hangt er van af wat je kwijt wil. Op dit moment maakt het bij de meeste spellen niet veel uit welke versie je hebt (behalve bij hoge resoluties). Maar dit kan met DX10 natuurlijk veranderen.

Die 7500 zal er uit moeten en in plaats daarvan komt dus die 8800. Het aantal PCI sloten maakt niet veel uit aangezien de 8800 een PCI-e slot nodig heeft.

Staat er ook niets op de voeding zelf ? (aantal watt + ampere bijv.)
Anders merk je het vanzelf wanneer je pc niet opstart, dan zul je dus ook een betere voeding moeten halen.

Voeding: Black Canyon 300W

Gisteren heb ik een mailtje gestuurd naar Hp, en vandaag al reactie. Lekker snel die gasten :thumb: Er zit dus een Black Canyon 300W voeding in, terwijl de kaart minimaal 450W voeding nodig heeft, heb ik begrepen. Welke prijsklasse moet je bij voeding aan denken, en wat zou een goede voeding zijn, voor niet al te veel geld. Voeding hoeft echt niet the max te zijn (het nieuwste van t nieuwste en het beste van t beste). Suggesties? Leuk, een nieuwe pc :D

Zelf heb ik een Cooler Master voeding, en daar ben ik zeer tevreden over. Trekt mijn 7800GT (overklokt) uitstekend. Ze hebben ook zwaardere voedingen uiteraard.
En daarbij blijft de prijs t.o.v. andere merken redelijk laag.

Maar andere goede merken zijn:
Enermax
Antec (prijs/kwaliteit is ook bij deze goed)
Be Quite (duurder dan gemiddeld maar ze claimen wel stiller te zijn dan de concurrentie)
Thermaltake
Tagan

Prijzen zijn lastig te zeggen hangt er van af wat je neemt.

thnx

Dank je voor de informatie. Ik heb daarop een beetje rondgekeken, en ben heel wat wijzer geworden over voedingen. Alleen komt nu de hamvraag. Die pc (hp), als ik die wil kopen, moet er andere voeding + videokaart. Waar kan ik dit het beste (laten) doen????? Dixons, Mediamarkt....?

De enige technische kennis van hardware die ik heb is een keer een paar RAM-modules vervangen en randapparatuur aansluiten, dus als het veel werk is, is zelf aan zo'n ding knutselen en sleutelen niet echt een super strak plan.

In ieder geval, hartelijk dank tot dusver

Mvgr

Peter :) :thumb:

Hier komt het nadeel van dit soort pc's. Zowel Dixons als MediaMarkt hebben geen losse voedingen. Ze verkopen alleen complete pc's. Daarom raad ik je aan om naar een echte computerzaak te gaan. Daar kunnen ze de pc zelf bouwen, en is er ook meer keus in componenten.
Zelf een pc in elkaar zetten is opzich niet moeilijk, maar het is wel handig om er iemand bij te hebben die weet hoe het werkt zodat die persoon je kan helpen. Is zo iemand niet in de buurt dan is een echte pc zaak de beste oplossing. Zelf was ik een keer 1 kabeltje vergeten, en ja toen deed tie het niet. Heeft me toch een uur gekost om uit te vissen waaraan het lag. :)

Wil je de meest uitgebreide keuze uit componenten en de plaatselijke shop kan er niet aankomen, kun je de pc ook via Internet bestellen. Veel online shops kunnen het systeem ook voor je assembleren. Dan hoef je dit niet zelf te doen.
Goeie shops:

www.4launch.nl (Zelf zeer goede ervaringen mee, reageren snel op e-mail)
www.azerty.nl (staat ook zeer goed bekent)
http://www.icomputers.nl/ (ook veel goede dingen over gehoord)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan