Upgraden of doorsparen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Upgradekit is binnen en heb ik geïnstalleerd; werkt goed! Volgende week krijg ik die videokaart die Viperr aangaf en dan kan ik wel weer even vooruit :) Jammer dat de koeler van mijn huidige kaart opeens niet meer werkte.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Kaartje ook geïnstalleerd, alles top! Nogmaals bedankt!

Temperaturen blijven allemaal rond de 25 idle, stressed 45.
 
@Viperr: eigenlijk doelde ik op het upgrade-setje: ik ben eigenlijk meer een fan van AMD om de prijs/kwaliteit verhouding :). Maar over de videokaarten: Ati is even goed als nVidea, alleen de prijs verschilt. Als je een 7990 vergelijkt met een gtx580 (zelfde prijsrange), dan is de 7990 toch beter: klik
prijs kwaliteit verhouding is er vrijwel niet meer tussen intel en amd

altans niet in de desktop segment intel heeft opvrijwel ieder vlak een betere processor
is ook een reden waarom AMD nu op verlies draait de desktop processors verkopen amper
en het prijs verschil is er niet meer...
 
Dat is niet helemaal waar: het verschil tussen een i5 3450 en een fx-8120 in prestaties is minimaal, en het prijsverschil is 40 euro. Noem ik nou niet even duur, ik weet niet of jij dat dan ook vind?
 
Dat is niet helemaal waar: het verschil tussen een i5 3450 en een fx-8120 in prestaties is minimaal, en het prijsverschil is 40 euro. Noem ik nou niet even duur, ik weet niet of jij dat dan ook vind?
minimaal?
tenzij jij threaded applicaties gebruikt word de fx-8000 cpu weg geblazen
en ga me nou niet vertellen dat de standaard huis tuin en keuken gebruiker hiervan gebruik maakt...

verder is het prijs verschil net 20 euro...

intel i5 3450
amd fx-8120

nee intel is wel degelijk net zo prijs/prestatie gericht als amd en soms nog wel eens beter

alleen op de tweede hands markt is AMD nog koning maar ook dit zal niet lang meer stand houden
tenzij amd nu opeens komt een hele goede processor
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet rekening te houden met het vertekenende beeld dat synthetische benchmarks creëren (wat o.a. AndreaZz hierboven vergeet). Hierbij heeft een 8/4 core een voordeel tov een (goedkope) dualcore. Gaat overigens ook op voor Hyperthreading, bij passmark is een i7 2600k veel sneller dan een i5 2500k, namelijk 6738 vs 9082. Een verschil van 35% terwijl er bij 90% van de praktijk situaties nog geen 3% verschil is! Passmark kan een leuke indicatie geven maar je moet altijd oppassen dat je niet appels met peren aan het vergelijken bent...

en dat ben je nu helaas wel aan het doen...
passmark is niet een benchmark waar een standaard huis tuin en keuken gebruiker naar moet kijken die maakt geen gebruik van hyper threading
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan