Upgraden of nieuwe pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gadam

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Dag allemaal,

Ik ben slechts een(arme) 18 jarige student die de Media en vormgeving opleiding volgt..
Nou heb ik een computer die mijn opleiding nou niet echt gemakkelijk maakt..
Ik heb op dit moment de Packard Bell iMedia D2450 hij is wel 4 jaar oud dus daar zijn de specs ook na..

Nou wil ik graag in mijn vrije tijd een beetje gamen en fatsoenlijk ook graag zou ik games als bijv GTA IV op medium settings ofzo en als het echt niet kan low settings spelen.
En ook dat als ik in adobe after effects iets aan het maken ben dat het niet @%#!$ sloom gaat!

Is het mogelijk om mijn pc te upgraden bijv video kaart of ram geheugen of wat dan ook?
Of zal ik toch echt een nieuwe pc moeten kopen om dit te kunnen doen, zo ja mijn budget ligt op dit moment helaas rond de 350 euro.. Ik hoef geen beeldscherm toetsenbord of windows etc.. die dingen kan ik zelf aan komen gewoon een vlotte desktop pc.

Een beetje hulp zou gewaardeerd zijn. Alvast bedankt voor de moeite ! :thumb:

De beslissing ligt natuurlijk bij jezelf.
Als je een computer koopt is hij eigenlijk al een oud wijf. Ik zou voor een nieuwe gaan met meer mogelijkheden. Dus een nieuwe. Als je upgrade doet dan ben je volgend jaar waarschijnlijk het haasje, dan is de computer toch echt een oud beest en moet je alsnog een nieuwe kopen, dubbele uitgave dus.

Groet manamana. :eek:

Heeft geen zin.
De snelheid van de videokaart en ram geheugen word bepaalt door chipset en processor.
En die verander je niet.
Dus een betere videokaart heeft geen zin omdat deze net zo goed presteert als dat de chipset het toelaat.

Processor is te veranderen, maar 99% zeker zit je dan aan het platform Socket 775 vast. Met een beetje geluk AM2+ dat AM3 ondersteunt maar waarschijnlijk niet. Videokaart maakt niks uit qua chipset, dat staat er los van.

Met andere woorden, je moet eigenlijk alles gaan vervangen in je pc, en dat gaat sowieso veel geld kosten. Ik zou zelf eens kijken voor een andere pc/laptop met een i3 of een i5 processor i.c.m. met een redelijk/goede video kaart.

Er zijn nu Asus actie weken misschien heb je daar iets aan, en ook DELL actie weken.

ps.Als je een DELL wilt heb ik nog wel een kortingsbon van 10%, maar dan moet je hem wel kopen en niet alleen vragen om de code;)

--
Dennis

Zonder ***lig te willen doen was de computer 4 jaar geleden al onder gemiddeld. Aan de positieve kant, kun je met je huidige budget al een computer die 3x-5x sneller is kopen. Nog steeds niet iets wat gta-4 op high gaat spelen, maar een flinke verbetering.

In principe past er wel een snelle grafische kaart in, maar je huidige powersupply kan dat gewoonweg niet aan. Jammer genoeg moet je dus een redelijk deel van je budget inruimen voor een nieuwe kast(misschien niet nodig), powersupply en geheugen.

Als je alleen moederbord, CPU, grafische kaart en kast/powersupply nodig hebt kun je wel uit met je budget. Je kunt dan altijd nog verder upgraden later.

Bedankt allemaal voor de reacties !

Oke ik concludeer een beetje nu dus dat ik mijn pc het beste kan verkopen weggooien wedoen :P.
Heeft iemand misschien een paar links voor mij dan wat binnen mijn budget valt 300-400 euro voor een geschikte pc wat een beetje aan mijn 1e post eisen voldoet.
Ik ben uiteraard bereid indien ik onderdelen van uit mijn oude pc (ik noem maar wat ram of de ventilator er uit moet hale en het bij een andere er in moet doen) dat te doen.

Dank jullie wel.

Als je de harddisk / CD-rom speler kan hergebruiken dan kun je zoiets doen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[251552]=1&product[338878]=1&product[80156]=1

Ze moeten dan wel reeds SATA zijn. Volgens mij is je huidige harddisk 320G, wat nog voldoende is voor normaal gebruik. Let wel, ik heb hier wat componenten gekozen waarmee je later makkelijk kunt upgraden. Als het per se alleen om nu gaat, kun je wel terug op je budget van 350.

Ik zou voor een iets zwaardere voeding gaan. Het kan wel zo, ik draai ook een HD6850 op een 430 watt voeding maar aanraden kan ik het niet.

Heb ik aan gedacht, maar de nieuwe HD7xxx serie gaat veel minder stroom gebruiken (zie ook http://tweakers.net/nieuws/76651/topmodellen-radeon-hd-7000-serie-krijgen-xdr2-geheugen.html ) Voor NVIDIA zal dat gelijk zijn. De 6850 heeft een TDP van 125W

Met de 7 series krijg je voor dezelfde stroom de equivalent van de 6970. Het moederbord is compatible met de nieuwe bulldozer CPU's, waarvoor hetzelfde gaat gelden. Als je dus over 1,5 tot 2 jaar gaat upgraden is de voeding zelfs ruim voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan