Upgraden of wegdoen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Van een kennis een PC meegenomen omdat hij er niet mee overweg kon. Pentium T2060 1,6 GHz, 1,0 GB RAM, ASUSTeK moederbord, 256 MB Geforce 7500 LE videokaart, 150 GB harde schijf, Win Vista. Eerst 87 upgrades geïnstalleerd en nou kruipt hij vooruit. Mijn vragen:

1. Hoe oud is dit ding ongeveer?
2. Upgraden of wegdoen? En wat upgraden? Gaat hij het lekker doen met 4 GB RAM?
3. Win Vista vraagt om een activering. Heeft mijn kennis nooit gedaan natuurlijk. Ik ga hem nog vragen om installatie CD's en documentatie, maar kans groot dat er niets meer is. Ik krijg bij opstarten meldingen, op het bureaublad staat "dit exemplaar van Windows is niet legitiem", maar verder lijkt er niets aan de hand. Vraag: Heb ik een probleem?

Volledige specs als screenshot in de bijlage.

Coen.ScreenShot002.jpg

zet er xp op en het loopt.
upgraden nee niet meer haalbaar.

Eventueel via marktplaats 2GB aanschaffen voor +/- 15 euro en dit erin zetten + windows 7 erop. Meer kan je er niet uit halen.

Welk Asustek moederbord hebben we het over?

De pc lijkt me een gevalletje van minimaal 7 jaar oud. Gezien je geheugen nog op DDR 2 werkt en waarschijnlijk ondersteunt je moederbord niet 4 GB werkgeheugen.
Ik zou een nieuwe pc aanschaffen, dit is wel erg oud. De processor socket is een PPGA478. Waar naar mijn weten geen processors meer leverbaar voor zijn.

Ik weet niet waar je de pc voor gaat gebruiken? Maar voor enkel huis, tuin en keuken gebruik en af en toe een foto, video bewerken zal zoiets ruimschoots voldoen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B630596%5D=1&product%5B558468%5D=1&product%5B634348%5D=1&product%5B605440%5D=1&product%5B550164%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B622606%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B565202%5D=1&product%5B558945%5D=1

- De pc is erg zuinig.
- Niet al te grote behuizing
- Enkel een 250GB SSD. Waardoor de pc tot 5x sneller reageert/opstart ect.
- Redelijke grafische kaart (Goed voor videobewerken en af en toe een spelletje spelen voor ontspanning (Simcity 2013)
- 8gb - 1866Mhz werkgeheugen (4 geheugensloten, waarvan 2 in gebruik *Up te graden naar 16GB*)
- 450 Watt gold voeding (Waardoor de stroom rekening lager zal zijn)
- Sterke A85x chipset > Waar hoogs waarschijnlijk de nieuwe processors van AMD op kunnen *2014*
- Top voeding (Modulair voor betere airflow - DC to DC converter design, waardoor er een betere stabiliteit in het systeem ontstaat - High current gold plated terminals, langere levensduur creëert)
- Goed gekoelde pc (Waardoor je ook weer een langere levensduur creeert
- Goede en stille processor koeler (Eventueel overclocken mogelijk)
- Stille pc

Voor simpel huis, tuin, keuken gebruik en af en toe grafisch werk verrichten gaat de pc met gemak 7 jaar vooruit.
Edit: Weet niet of je een beetje handig bent? Maar je zou de pc zelf in elkaar moeten zetten en je eigen Windows Vista op moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Dank allen.
@ Puppy: XP verloopt in april. Lijkt me niet zo'n goede keus. Ik heb deze machine juist gekregen omdat ik tegen die kennis zei dat ik mijn XP machine wil vervangen.
@K1pje: Ga ik proberen. Zo'n bedrag kost me de kop niet. Waarom Win 7? Daar heb ik geen legitieme versie van, zal ook wel wat kosten. Waarom niet Vista laten staan?
@Sander: Ik koop 1 GB erbij en ik kijk dan wel. Ik ga niet iets zelf bouwen en de installatie CD's van Vista heb ik juist niet.

Vista kan ook uiteraard, alleen prefereer ikzelf windows 7 boven Vista ;) En kopen, tja

M'n XP machine kannibaliseren kan natuurlijk ook nog. Zitten twee bankjes van 1 GB in, zie specs. Moet ik nog ergens op letten?
ScreenShot195.jpg

Ik sluit me bij sander17111988 aan. Een nieuwe pc kopen is de beste optie. En een pc dat 7 jaar mee gaat en nog steeds werkt mag je wel blij mee zijn. Dus het word eens tijd voor een nieuwe denk je niet? En moest je krap bij de kas zitten kan je nog altijd voor een goedkopere pc gaan :thumb: Upgraden zou ik persoonlijk niet doen jouw pc kan elk moment uiteenvallen (sorry misschien eventjes overdreven)

ik denk dat de pc uit 2007 komt, want de processor is geïntroduceerd in Q1´07.
je zou de pc sneller kunnen maken door:
meer ram geheugen te installeren
het wisselbestand begingrootte 4000 mb maken, en maximale grootte ook 4000 mb maken.
advanced system care free: een volledige scan laten doen, turbo boost aanzetten, en smartram aanzetten in de toolbox van advanced system care (en dan bij settings de bovenste vier opties aanvinken).

Toch is het nog altijd het goedkoopste om dezelfde PC te houden, het enige wat je hoeft te doen is er een andere processor, moederbord en RAM-geheugen in te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan