Upgraden PIII met 98 voor games.

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Geacht Forum,

kreeg een verzoek van een kennis door de telefoon, dus de info is ietwat beperkt:
Een PC met daarin
x86 Family 6 Model II Stepping,
120 MB RAM,
VIA Tech VT 8361/VT 8601 videokaart,
40 Gb harde schijf op
Windows 98.
Haar zoontje wil spellen spelen, maar die zijn wat schokkerig.
Wat is daar aan te doen?
Meer RAM erin en een andere videokaart?
Zo ja, zijn daar nog videokaarten voor te krijgen?
Ga er binnenkort even langs met Everest om te kijken wat voor RAM erbij moet, want dat lijkt me ook wel essentieel.
Hebben jullie nog wat tips?
Er is zoals gewoonlijk beperkt budget.

Groeten,
Fonz :thumb:

Idd het ram upgraden naar (ja toch wel) 512mb, en een andere videokaart kopen (128mb)...

Dan nog zal de processor aardig moeten werken om het allemaal bij te houden, maar de processor upgraden wordt natuurlijk veel duurder (je moet dan waarschijnlijk ook een ander mobo hebben)...

Tip:videokaarten worden veel aangeboden op bijv. marktplaats voor rond de 50 euro...

Een playstation 2 kopen mischien ?
lijkt mij goedkoper als er nog niet veel spellen zijn aangekocht en natuurlijk als er een tv op overschot is. 140 euro ofzo kost hij nog daarvoor kan je niet veel gaan upgraden in die pc he.

Zoals ik al schreef, beperkt budget.
Zal eens op de tweehands markt rondsnuffelen. Het hoeft allemaal niet super te zijn, maar gewoon lekker een beetje spelen, het jochie is 8.
Wilde eigenlijk een beetje bevestiging voor mijn idee over extra RAM en een betere kaart, maar die betere kaart, loopt die wel op Windows 98?

besef wel dat de meeste nieuwe spellen niet zullen werken, zonder de processor te upgraden.

Maar misschien is dat gezien de leeftijd van t kind geen noodzaak.

Ik denk dat een betere videokaart en meer geheugen al wat gaat helpen. Alleen maak het niet te duur.
Elke euro is eigenlijk al veel voor een dergelijk systeem.

Videokaart van maximaal 50 euro (misschien kan de radeon 9200 er wel in?) en een geheugenstripje

Bedankt voor jullie meedenken,
wordt erg gewaardeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan