Upgraden, samenstellen of nieuw kopen!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sealstealer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
Ik zit nu op een oude pc en ik weet niet precies wat ik er mee zou doen ik kan de volgende dingen doen:
-Nieuwe onderdelen enzo in de pc plaatsen.
-Een nieuwe pc samenstellen.
-Een nieuwe pc kopen.

Wat ik allemaal met de pc wil gaan doen:
-Multitasken (niet van hele zware progamma's maar bijvoorbeeld dat ik op msn zit,muziek luister en tegerlijke tijd ook op het internet surf)
-Het budget is 500 euro + -
-Ik wil er games mee spelen (niet erg intensief ik ben geen gamer)
maar wel een paar games van deze tijd voorbeelden:
Supreme commander 2 (System requirements)
Intel Processor - Core 2 Duo E6850 3.0GHz
AMD Processor - Athlon II X2 245
Nvidia Graphics Card - Geforce 8800 GS
ATI Graphics Card - Radeon X1800 Series 256MB
RAM Memory - 2 GB
Hard Disk Space - 4.5 GB
Direct X - 9

Cabal online
Recommended Specification
C.P.U.: Pentium 4 1.4Ghz+
R.A.M.: 1Gb+
Graphics Radeon 9800Pro+ / GeForce 6600GT+
Sound: Any DirectX 9.0c compatible sound card
Harddisk: 2.5Gb

-Besturingselement is niet heel erg nodig (heb zelf windows 7 hier liggen) maar als het erbij zit is het natuurlijk altijd makkelijker.
-Er hoeft ook niet perse muis en toetsenbord bij te zitten en beeldscherm hoeft helemaal niet.

Zelf heb ik al een nieuwe pc gezien maar weet niet of deze geschick is:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_31/OFF05.SHTML (ik weet alleen niet hoeveel mb deze videokaart heeft)

als jullie nog andere betere ofzo weten voor rond het budget zou dat heel mooi zijn.
Bvd Jeremy

@buttnipple,

Licht je antwoord eens toe, dit zegt helemaal niets.

@ Sealstealer,

Wat heb je dan nu voor onderdelen? Ik bedoel, je komt met een helebboel ideeen, maar we hebben geen vergelijkings materiaal. Dus aanraden wat je het beste kan doen is nu nog niet mogelijk.

De aldi pc is overigens een leuk ding, wat zeker aan je eisen zal voldoen. Goede prijs/kwaliteit verhouding en de service is prima. Maar of dit de weg is die je in moet slaan...

Die videokaart is 512Mb die info kom je tegen als je had geklikt op de optie: meer informatie.

De pc is goed voor jou doeleinden en daarbij heeft medion ook nog eens goed garantie.

Ik zeg ........ Doen

@ Sdr

TS heeft toch duidelijk aan dat hij wil weten wat hij kan gaan doen?! Waarom dan een nieuwe pc laten aanschaffen als misschien blijkt dat een upgrade (goedkoper) ook een optie kan zijn?

Of te wel, wacht eerst even het antwoord van ts af.

@ Sdr

TS heeft toch duidelijk aan dat hij wil weten wat hij kan gaan doen?! Waarom dan een nieuwe pc laten aanschaffen als misschien blijkt dat een upgrade (goedkoper) ook een optie kan zijn?

Of te wel, wacht eerst even het antwoord van ts af.

Als zijn budget ongeveer 500 euro is dan is een upgrade vind ik, niet nodig.
Dan kan hij beter voor het mooie en goede Medion systeem gaan.
Niets mis mee.

Hij wil weten wat hij kan gaan doen, en ik zeg dat hij dat kan gaan doen.

@buttnipple,

Licht je antwoord eens toe, dit zegt helemaal niets.

@ Sealstealer,

Wat heb je dan nu voor onderdelen? Ik bedoel, je komt met een helebboel ideeen, maar we hebben geen vergelijkings materiaal. Dus aanraden wat je het beste kan doen is nu nog niet mogelijk.

De aldi pc is overigens een leuk ding, wat zeker aan je eisen zal voldoen. Goede prijs/kwaliteit verhouding en de service is prima. Maar of dit de weg is die je in moet slaan...

ik ben de site vergeten :( azerty.nl

Als zijn budget ongeveer 500 euro is dan is een upgrade vind ik, niet nodig.
Dan kan hij beter voor het mooie en goede Medion systeem gaan.
Niets mis mee.

Hij wil weten wat hij kan gaan doen, en ik zeg dat hij dat kan gaan doen.

Hallo allemaal en bedankt voor jullie goede ideeen enzo..!:D
ik weet niet wat er mijn pc zit en hoe ik dat moet bekijken(iemands tips ofzo?)
en het lijkt me idd wel handig om een nieuwe pc te kopen(ook om de garantie en het lijkt MIJ zelf meer vertrouwd).
maar als bijvoorbeeld upgraden een betere oplossing zou kunnen zijn doe ik dat.

Heb je nu een pc van een bepaald merk? Zo ja, kan je hier het merk en type aangeven. DAn kunnen we opzoeken wat je hebt.

Of je download pc wizard en verteld ons wat je in het hardware overzicht ziet staan.

Maar gewoon een totaal nieuwe pc is ook mogelijk, het is dat je zelf aangaf te willen weten wat het beste is.

Heb je nu een pc van een bepaald merk? Zo ja, kan je hier het merk en type aangeven. DAn kunnen we opzoeken wat je hebt.

Of je download pc wizard en verteld ons wat je in het hardware overzicht ziet staan.

Maar gewoon een totaal nieuwe pc is ook mogelijk, het is dat je zelf aangaf te willen weten wat het beste is.

Hey!
ik had pc wizard even gedownload en dit is wat ik zie:
mainbourd:unspecified 775i65G
chipset:intel i865GV
processor:intel celeron D 336 @ 2800 MHz
phisical memory:512 mb(1x 512 DDR-SDRAM
video card:intel(R)82865G grapichs controller
hard disk:MAXTOR (80G)
DVD-Rom drive: optriarc DVD RW AD-5170A
DVD-Rom drive:TSST ciro DVD-ROM SH-D162C
monitor type:Samesung syncmaster-17 inches(wow groot he?! haha ik ga binnenkort een lcd of led tv kopen ik kan toch gewoon(waarschijnlijk) de aldi pc er op aansluiten als die een VGA ingang heeft?)
network card:RTL8139/810X fast ethernet adapter
operating system:microsoft windows XP professional 5.01.2600 service pack 3
dirextX:version 9.0c (septemper 2009)

en nog een klein ding:
doet bij een van jullie thepiratebay.org ook niet? bij mij doet hij het sinds gisteren al niet.
of weet een van jullie of ik office 2007 en dance ejay 7 gratis kan downloaden?

Mvg Jeremy!

Laatst bewerkt:
Aangepast zie ik...

Laat ik het zo zeggen...Geen upgrade meer doen aan je huidige pc.Mobo met een 775 socket maar met een agp slot.

Denk zelf dat de Aldi pc voor jou zeer geschikt is.

Meest voor de handliggende is de 64b versie.Een 32b versie "ziet"namelijk maar 3.2gb van je geheugen.De 64b versie meer.Aan gezien de Aldi pc 4gb heeft zou ik de 64b versie installeren.Dan maak je dus gebruik van je volledige 4gb.

Kan wel verder gaan op de veschillen maar dat is in jou geval toch overbodige/niet ter zake doende info.;)

Meest voor de handliggende is de 64b versie.Een 32b versie "ziet"namelijk maar 3.2gb van je geheugen.De 64b versie meer.Aan gezien de Aldi pc 4gb heeft zou ik de 64b versie installeren.Dan maak je dus gebruik van je volledige 4gb.

Kan wel verder gaan op de veschillen maar dat is in jou geval toch overbodige/niet ter zake doende info.;)

Oke dan weet ik genoeg.
nee daar heb je ook gelijk in maar je hebt het al goed uitgelegd!
nog maals heel erg bedankt voor jou goede hulp:)

Ook aan de andere medehelpmij'rs die een voorzet gegeven hadden;)

succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan