upgraden systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
ik wil mijn huidig systeem voor zo weinig mogelijk (rond 150 a 200 euro) goed upgraden.

mijn gebruik is algemeen, geen spellen, wel dvds branden/films kijken, office etc..

welke processor is budgetair goed?
welke uitvoering, amd athlon (64 of xp), siempron, celeron, pentium

welk moederboard?
welk (en hoeveel) geheugen?

bedankt

Bij een vraag als deze hebben we je huidige systeem gegevens nodig.

Mijn huidige systeem is een normale atx-kast met een pentium 3 - 1.0B Ghz (fsb 133mhz) icm 384mb s-dram
op een jetway atx motherboard (zie voor info: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/slot1_370/ul2100/ul2100.htm)/. Verder heb ik een geforce 2 64 mb mx400 agp videokaart.
En een plextor cd-rw, nec nd1300 dvd-rw, lg dvd-rom, sony 3,5 floppy drive, sweex pci met 4 x usb 2.0 en 2 x firewire, 2 x hdd a 20gb elk 7200rpm ide.

ik wil de volgende zaken zeker behouden/meenemen naar het nieuwe systeem
-houdige atx kast
-huidige hdd (2 x 20gb 7200rpm ide)
-huidige videokaart (nvidia geforce2 mx400 agp 64mb)
-behouden van pci kaart sweex (4 x usb 2.0, 2 x firewire), nieuwe mag onboard ook usb hebben
-huidige opticals (1 x lg dvdrom (ide) en 1 x nec nd1300 writer (ide)) (eventueel de plextor cd-rw, is geen must)
-huidige 3,5'' disk drive
-huidige monitor (17'' crt iiyama)

wat mijn nieuwe systeem moet hebben
-nieuwe processor inclusief koeler
-motherboard moet audio on board hebben (mag eenvoudig zijn!)
-nieuw motherboard wat in elk geval past
-512mb ram geheugen
-minimaal totaal 3 liefst 4 pci sloten en minimaal 1 agp waarin mijn videokaart past
-motherboard moet liefst lan on board hebben (hoeft niet)

verder....
-natuurlijk duidelijk sneller als mijn huidige systeem
-er moet windows xp sp2 pro makkelijk op kunnen draaien (heb ik reeds geinstalleerd)
-ik heb een klein budget en het moet een simple update zijn, het mag aan de minimale specs
van tegenwoordig voldoen

ik gebruik mijn systeem absoluut niet voor spelletjes, maar een dvd wil ik er graag op kunnen bekijken zonder dattie hachelt (doettie nu vaak wel).
Welke bevelen jullie me aan, ik wil het snelste (ook betrouwbaarste!) voor een klein budget?

mvg dennis

Omdat ik alleen maar verstand van AMD heb, waag ik me niet om een oordeel te vellen over de Pentium.

Met onderstaande upgrade heb je wel een goede keuze dacht ik.
In principe heb je meer aan de Athlon 64 (met name Socket 939) maar dat past allemaal niet binnen je budget.
Ook de moederborden worden dan weer duurder.

Sempron 2800+ (1,6 GHz) Socket 754 +/- € 89,00
MSI K8T Neo-V (sound, LAN, RAID) +/- € 65,00
Kingston DIMM 512 MB PC3200 +/- € 39,00

Totaal: € 193,-

Misschien dat er nog mensen zijn die een Pentium vergelijking gaan geven.
Succes ermee. :)

Laatst bewerkt:
heeft deze ook 64bits instructies, of wat is het verschil met de socket A uitvoering?

(ps heb m besteld!! :thumb: )

Nu al :8-0:
Da's snel.
Wil je geen andere reacties afwachten?
Je hebt hoop ik wel alles even gecontroleerd, ik kan ook fouten maken?

Socket A is de oude socket en gaat er binnenkort uit.
Socket 754 is de vervanger van Socket A maar is ook niet een lang leven beschoren geloof ik want ik meende dat AMD verder ging met Socket 939.
En nee, de Sempron heeft geen 64 bit instructie, daarvoor moet je de Athon 64 hebben.
De Sempron is de uitgeklede Athon, kijk maar naar de prijs.

nou was er al mee bezig, en had reeds verschillende firma's gemaild. Welke mij oa voornamelijk precies deze combinatie aanbevolen. Dan is de keuze snel gemaakt :D

maar goed, spannend hoor... deze ouwe intelplakker gaat dus nu toch naar amd.... :rolleyes:

Geplaatst door damasterman
ik wil mijn huidig systeem voor zo weinig mogelijk (rond 150 a 200 euro) goed upgraden.

mijn gebruik is algemeen, geen spellen, wel dvds branden/films kijken, office etc..

welke processor is budgetair goed?
welke uitvoering, amd athlon (64 of xp), siempron, celeron, pentium

welk moederboard?
welk (en hoeveel) geheugen?

bedankt

moe je ff mijn systeem checke doe kotte zonder video kaart rond de 200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan