Mijn huidige systeem is een normale atx-kast met een pentium 3 - 1.0B Ghz (fsb 133mhz) icm 384mb s-dram
op een jetway atx motherboard (zie voor info:
http://www.jetway.com.tw/evisn/product/slot1_370/ul2100/ul2100.htm)/. Verder heb ik een geforce 2 64 mb mx400 agp videokaart.
En een plextor cd-rw, nec nd1300 dvd-rw, lg dvd-rom, sony 3,5 floppy drive, sweex pci met 4 x usb 2.0 en 2 x firewire, 2 x hdd a 20gb elk 7200rpm ide.
ik wil de volgende zaken zeker behouden/meenemen naar het nieuwe systeem
-houdige atx kast
-huidige hdd (2 x 20gb 7200rpm ide)
-huidige videokaart (nvidia geforce2 mx400 agp 64mb)
-behouden van pci kaart sweex (4 x usb 2.0, 2 x firewire), nieuwe mag onboard ook usb hebben
-huidige opticals (1 x lg dvdrom (ide) en 1 x nec nd1300 writer (ide)) (eventueel de plextor cd-rw, is geen must)
-huidige 3,5'' disk drive
-huidige monitor (17'' crt iiyama)
wat mijn nieuwe systeem moet hebben
-nieuwe processor inclusief koeler
-motherboard moet audio on board hebben (mag eenvoudig zijn!)
-nieuw motherboard wat in elk geval past
-512mb ram geheugen
-minimaal totaal 3 liefst 4 pci sloten en minimaal 1 agp waarin mijn videokaart past
-motherboard moet liefst lan on board hebben (hoeft niet)
verder....
-natuurlijk duidelijk sneller als mijn huidige systeem
-er moet windows xp sp2 pro makkelijk op kunnen draaien (heb ik reeds geinstalleerd)
-ik heb een klein budget en het moet een simple update zijn, het mag aan de minimale specs
van tegenwoordig voldoen
ik gebruik mijn systeem absoluut niet voor spelletjes, maar een dvd wil ik er graag op kunnen bekijken zonder dattie hachelt (doettie nu vaak wel).
Welke bevelen jullie me aan, ik wil het snelste (ook betrouwbaarste!) voor een klein budget?
mvg dennis