Upgraden van grafische kaart voor pinnacle studio12

Status
Niet open voor verdere reacties.

arenda

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hoi Allemaal,

Ik ben mijn computer aan het upgraden, en heb er al extra geheugen ingezet nu 2gb, ook een nieuwe harde schijf, 320gb S-ATA en nu heb ik dus ook een nieuwe grafische kaart nodig. Ik heb een Asus P4 P4p800-vm, voeding Asus 450W, 2gb intern geheugen.
Toen ik pinnacle studio installeerde kwamen ze met het voorstel om de ATI 3850/3870 erin te zetten, maar is dit ook mogelijk met mijn computer?
Graag jullie advies.

Arenda

Niet met die moederbord misschien dat je een nieuwe moet aanschaffen met als aansluiting PCIe 2.016x

Ik heb nu nog een ATI radeon 9200 erin zitten. Geen idee wat je bedoelt met PCI-E en AGP?
(dit gebied is vrij nieuw voor me :o )
Wat zou je anders aanraden, die zeker weten erin kan?

Arenda

Ik heb nu nog een ATI radeon 9200 erin zitten. Geen idee wat je bedoelt met PCI-E en AGP?
(dit gebied is vrij nieuw voor me :o )
Wat zou je anders aanraden, die zeker weten erin kan?

Arenda

PCIe en AGP zijn beide aansluitingen op een moederbord die vaak door een videokaart wordt gebruikt om aangsloten te zijn AGP is al verouderd (wat jij dus hebt nu) en PCIe 2.0 x16 is een sneller aansluiting waardoor betere videokaarten dis vaak gebruiken

Zo te merken is mijn computer al flink aan het verouderen. Telkens wanneer ik wat nieuws erin wil zetten, merk ik dat het systeem verouderd is. Vandaag naar de computerzaak hier in de buurt gegaan om te vragen wat het zou kosten om mijn systeem te upgraden. Hij vertelde dat wanneer ik een nieuwe AGP grafische kaart erin zou zetten dit ongeveer 125 euro zou kosten. Wanneer ik mijn systeem wil upgraden, 275 euro...wel de moeite waard dus om over na te denken.
Bedankt voor jullie advies en ik ga er eens over nadenken wat ik dan zou willen, denk dat het handiger is hier een nieuwe topic over te openen. :D

Grafische kaart AGP €125 :shocked:

[edit] laat maar klopt wel ;)[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan