Upgraden van oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuri4

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2012
Hallo,

Ik wil graag mijn computer upgraden met een aantal losse onderdelen, ik denk dat alle onderdelen bij elkaar passen. Alleen weet ik dat niet zeker, zou iemand mij hiermee willen helpen. IK wil mijn PC gebruiken voor wat simpel videobewerking en games (hoeft niet op hoge settings, maar gewoon normaal met een goede frame rate). Dit zijn de onderdelen die ik wil kopen (bij mycom.nl):
  • Intel Processor Core i7-3770, s1155
  • MSI moederbord Z77A-G43, s1155
  • Corsair Geheugen Vengeance BLEU 1600-4GB (3 keer)
  • Sandisk Solid State Drive Standard 64GB
  • In de processor zitten Intel HD Graphics 4000, ik wil later een losse videokaart kopen
De dingen die ik hou en niet vervang:
  • Behuizing
  • Voeding
  • 500 GB HDD
  • CD/DVD-speler/brander
  • Paneel met verschillende poorten
Alvast bedankt!

Yuri

Allereerst welkom bij helpmij en een fijne kerstdag.

Ik zou de voeding er ook uitgooien want vaak zijn die oude dingen niet veel soeps
voor de rest zou je alles kunnen houden. Als de CD/DVD speler/brander ook SATA gebruikt en niet die IDE kabel *die hele grote brede kabel*
zelfde geld voor de Harde schijf.

Voor de rest kan je het houden

Hallo Yuri,

Leuk te horen dat je iets aan je computer wilt doen. Eerst heb ik een paar vragen/opmerkingen voor je:
- Je systeem past, het moederbord ondersteund de processor en het geheugen en de processor ondersteund het geheugen en uiteraard ook het moederbord.
- 64 GB voor een SSD is wel erg weinig, ik heb nu 128 GB en dat is echt het minimum, anders kan je windows met zijn programma's niet normaal draaien.
- Welk merk + type voeding heb je? AsusUser zegt dan wel direct eruit gooien maar ik ben eerst benieuwd wat voor een voeding het is voordat ik mijn conclusie al trek.
- Is het niet meteen leuk een nieuwe videokaart te kopen? Met je onboard kan je bar weinig.
- Komen je resterende onderdelen uit een zelfbouw computer of uit een merk computer? Als ze uit, bijvoorbeeld een Packard Bell, Dell of Acer komen zou dit wel eens problemen kunnen opleveren en ook met de behuizing levert dit problemen op (als je zo'n grote upgrade uitvoert).
Groet,
Stormbreaker.

De onderdelen komen uit een Q-Motion computer, het is niet een hele oude computer. Verder wil ik de SSD alleen voor de snelheid van het OS, en een paar hoofdprogamma's. De rest zet ik op mijn andere schijf. Ik weet dat een externe videokaart beter is maar ik zit met mijn geld, ik zit op de middelbare dus ik moet het doen met het geld dat ik spaar. Ik ben over een paar maanden jarig dus misschien dan een nieuwe videokaart. Informatie over de voeding komt nog, daar moet ik mijn PC voor openmaken.

Laatst bewerkt:
@yuri, Zal ik je wijze raad geven? Wacht totdat je jarig bent en koop alles in één keer. Ik had de laatste jaren ook een oude pc die ik 3 jaar geleden had geupgrade maar ik heb gelijk in één keer een nieuw systeem gekocht en niet eerst dit en dan dat.

je kunt beter kiezen voor 2 of 4 ram geheugen modules, omdat ze dan werken in dual-channel.

Ik denk niet dat je met HD 4000 veel kan gamen, maar het is wel genoeg voor normaal werk. Verder is een i7 enorm OVERKILL voor wat simpel videobewerken. Je kan dan beter een FX 4170 nemen, ongeveer de enigste goeie Bulldozer processor. Die SSD gebruikt naar mijn weten een Sandforce controller (deze is niet aan te raden!!!). Ga liever voor een Samsung 830 series, crucial m4 of Vertex 4 of zoiets.
Je zou dus beter minder geld in cpu/moederbord steken en het overige meteen in een gpu steken.

@subplayer52 ts zegt dat hij later een nieuwe videokaart wil kopen, en dan kun je beter een intel CPU als een amd APU gebruiken, omdat een CPU beter samenwerkt met een GPU als een APU met een GPU.

FX4000 is geen APU maar een gewone processor...
en dat is een zambezi processor geen bulldozer

ik kan je wel vertellen dat een i7 onnodig is voor gaming ik weet niet hoe zwaar je videomateriaal wilt bewerken maar als dat bij zaak is dan kun je net zo goed voor een i5 gaan en dat overgebleven geld in een dedicated videokaart stoppen

de onboard gpu in de processor is te zwak om degelijk te kunnen gamen

Laatst bewerkt:
Zambezi=Bulldozer btw, volgens mij is zelfs een i5 ferme overkill voor zijn doeleinden.

Ik weet het ook niet zeker maar volgensmij heeft Subplayer52 gelijk

The first revenue shipments of Bulldozer-based Opteron processors was announced on September 7, 2011. The FX-4100,

Bedankt voor alle reacties, maar ik kan dus beter een i5 ofzo kopen, verder werk ik met afx en svp12 (niet heel professioneel). Welke onderdelen (niet te duur) bevelen jullie me dan aan?

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Nog bedankt voor alle reacties, ik heb een hele nieuwe computer gekocht. Hij was ook voor mijn verjaardag en mijn vader wou ook nog de btw betalen als mijn oude pc naar mijn broertje ging. Maar dat terzijde.De onderdelen die ik nog gekocht heb zijn:
  • Intel Core i7-3770
  • MSI Z77A-G43 moederbord
  • Corsair Vengeance LP 8GB kit
  • Asus HD7850 DC2 2GB videokaart
  • OCZ Vertex 4 128GB SSD
  • Seagate Barracuda 1TB HDD
  • Corsair CX500 Voeding
  • Samsung DVD Brander
  • Corsair Carbide 300r Behuizing
De computer is supersnel.

Yuri

@Yuri, nette computer. Wel jammer van het dure moederbord wat je hebt en een non-k i7. Je had beter een i5 kunnen nemen, een minder duur moederbord en een duurdere videokaart als een HD7870 of HD7950.

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik ga niet overklokken dus de k is niet perse nodig, verder wou mijn vader (ja, ik heb veel geluk) het verschil van i5-i7 betalen dus waarom niet. Verder kan ik met deze videokaart de spellen die ik speel prima spelen, bijvoorbeeld bf3 op ultra met ongeveer 50-60 fps. Als ik genoeg geld heb en de games zijn veel zwaarder geworden zou ik graag nog een HD7850 willen kopen en hem in crossfire zetten, vandaar ook het mobo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan