upgraden van pc naar videobewerkings PC a 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie155

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
hallo allemaal
omdat ik nou steeds meer in video editing ga interesseren wil ik graag mijn computer updaten. hier zijn mij computer instellingen van nu:

Moederbord: Asus m2A-VM
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5400+ 2.80 GHz
Geheugen RAM: 4 gb
Video-kaart: ATI Radeon HD 2600 XT
Besturingsysteem: Vista Ultimate 64 bits

In mijn ge�pgraded PC zou ik graag een Firewire kaart willen hebben en een nieuwe processor en misschien een groter Ram Geheugen en een betere video-kaart voor ongeveer 600 euro.
Ik moet er video's mee kunnen bewerken programma's en overige hardware heb ik al. Verder wil er ook windows 7 op installeren maar dat hoeft niet in de 600 euro verwerkt te worden.
kan dit?

gr
tim

Welkom op Helpmij!

Als je een betere CPU wil zul je ook je moederbord moeten upgraden. Veel beter kan je niet krijgen voor AM2.

Wil je ook een nieuw moederbord?

Laatst bewerkt:
ja als dat allemaal kan voor 600 euro
zal wel helemaal top zijn:D

tim

Dat lukt makkelijk. Ik zal eens kijken.

@Marcell
Ik moet wel even zeggen dat ik niet precies weet waar firewire voor staat. Maar op mijn moederbord zit al firewire. Betekent dat dat je geen kaar meer nodig hebt?

volgens mij hoef je dan geen kaart,
ik weet ook niet precies wat het is maar volgens mij is het een of andere oude aansluiting voor camera's of zo:rolleyes:
maar kwa prijs kom je hetzelfde uit die MoBo die ik had heeft usb 3.0 dus dat lijkt me wel beter dan

ik heb het ff opgezocht,
FireWire is een soort van usb concurent:eek:

Bandbreedte van USB en FireWire
USB 1.0 0,19 MB/s
USB 1.1 1,5 MB/s
USB 2.0 60 MB/s
USB 3.0 600 MB/s
FireWire 400 50 MB/s
FireWire 800 100 MB/s
FireWire 3200 400 MB/s

''Hoewel USB 2.0 in theorie een hogere snelheid haalt dan FireWire 400, is volgens veel gebruikers FireWire in de praktijk toch sneller.
Het verschil tussen de theoretische snelheid en de snelheid in de praktijk zou bij FireWire minder groot zijn dan bij USB 2.0.''

firewire zeggen mensen dat het sneller is dan usb2.0 en ik heb firewire op me externe HDD schijf maar die kan nu niet op mijn computer omdat ik daar geen firewire heb
en het gaat hier tog wel om firewire 800? anders heb ik er nog niks aan :o
en alvast bedankt voor de adviezen :D

Op het moederbord in mijn samenstelling zit minstens 1 x IEEE 1394. Er staat er nog een onder optioneel.

Op het moederbord in mijn samenstelling zit minstens 1 x IEEE 1394. Er staat er nog een onder optioneel.

het is een ''gewone'' 1394 (dat is firewire 400)
hij heeft firewire 800 nodig 1394b
zie vorige post:p

je hebt tripple channel geheugen dat gaat niet volledig lukken want je moederbord heeft alleen dual channel geheugen support

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan