upgraden van vista naar xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

faamugol

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2008
Hallo iedereen,

Ik heb een nieuwe pc Packard Bell gekocht met windows vista home Premium.
Het bevalt me niet, ik zou graag windows xp pro installeren. Ik heb wel een CD
maar wil graag advises hebben over risico's en wat ik beter niet kan doen.
Wat mij te wachten staat ?

heeeft iemand al geprobeerd, kan hij mij advies geven.

bedankt

Het heet dan geen upgraden meer maar downgraden.. ;)
Het is goed mogelijk alleen puntjes om op te letten:
- Je HD is SATA aangesloten, die moet je in de xp-installatie via een diskette voorinstalleren anders gaat het niet werken. Kan als het goed is ook via USB maar ik heb het met diskette gedaan.
- Zoek al je drivers voor je hardware en zet deze op USB/Schijfje. Let goed op dat je de goede hebt.

Verder heb je wel betaald voor Windows Vista Home Premium dus overweeg een dual-boot Windows Vista Home Premium --> Windows Xp Pro

Veel succes:thumb:

ps. er zijn hier al 1000 topics en beschrijvingen hierover op het internet te vinden, lees deze ook even. Hoe beter geinformeerd hoe beter toch?

bedankt allemaal voor jullie antwoorden,

Je HD is SATA aangesloten, die moet je in de xp-installatie via een diskette voorinstalleren anders gaat het niet werken

Dat begrijp ik niet goed.

XP herkent uit zichzelf geen harddisk met SATA aansluiting. Heeft jouw pc zo'n harddisk, dan zijn er twee mogelijkheden:

1) wanneer je pc een diskette-station heeft, moet je tijdens de XP installatie met een diskette de speciale SATA drivers laden

2) heef je pc geen diskette-station, dan moet je eerst een speciale XP cd maken met geintegreerde SATA drivers

moet ik dan de SATA drivers installer voordat ik ga beginnen met de xp CD ?

alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Eerst de SATA drivers p diskette zetten.

Dan beginnen met XP installatie vanaf XP cd. Tijdens het begin van de installatie wordt onderin het scherm gevraagd om middels de F6 toets de sata drivers te laden vanaf diskette

2) heef je pc geen diskette-station, dan moet je eerst een speciale XP cd maken met geintegreerde SATA drivers

Kan ook nog, maar als het goed is kan je het ook nog met een USB-stick doen op een bepaalde manier. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik van een oude pc nog een diskette station had liggen.

Als je geen diskette-station meer hebt is het het makkelijkst om die speciale xp cd te maken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan