Upgraden videokaart bij Athlon XP 2700+??

Status
Niet open voor verdere reacties.

HertogJanj

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Berichten
88
Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op de hoogte was op hardware gebied en veel games speelde. Desondanks speel ik nog steeds graag een (3D) spelletje en ik merk dat ik steeds minder games kan spelen :confused: :( Oblivion kon ik via een speciale patch wel 'spelen', maar zag er niet echt mooi uit. Neverwinter Nights 2 en nog vele andere spellen die al uit zijn of eraan zitten te komen helaas helemaal niet...

Dus nu zit ik eraan te denken om een nieuwe videokaart te kopen. Mijn systeem is op dit moment:
- Moederbord met AGP 8X
- AMD Athlon XP 2700+
- MSI GeForce Ti4200 AGP 8X 128 MB
- 1 GB PC2700 DDR RAM

Indien nodig kan ik nog wel meer specs geven.

Denken jullie dat het zin heeft om te upgraden naar een nieuwer AGP kaartje? En zo ja, welke: nVidia 7000 serie ofzo, of toch een Radeon? Ik merk namelijk dat PCI-E(xpress) langzamerhand de standaard aan het worden is. En ik weet niet of mijn processor nog wel geschikt is voor games, al zie ik in veel systeemeisen dat deze niet verder gaan dan 1-2 GHz. Maarja, de hardware is inmiddels wel veelal dualcore enzo.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt!
 
Ik denk dat je met een hoge 7000 prima vooruit kunt.

Even voor mijn nieuwsgierigheid een vraagje:

waarom heb je indertijd voor de 4200 gekozen? Er waren toen al veel betere kaarten.
Waarom ik dat weet? Kijk maar eens naar mijn systeem :D (klik op Pasja en dan op mijn systeem) Toen ik dat bestelde (in december) was de 1900XP van AMD net 1 dag bestelbaar / leverbaar. De TI4400 die ik heb aangeschaft, was op DAT moment de allersnelste / duurste videokaart.

Gezien jouw processor heb jij "ver" na mij jouw pc gekocht. Waarom dan toen een "verouderde" videokaart?

(lol, ik heb in geen tijden op mijn eigen systeem geklikt. Ik zag dat de waardering nog maar net een voldoende is 5.6 ;) :D )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met een hoge 7000 prima vooruit kunt.

Even voor mijn nieuwsgierigheid een vraagje:

waarom heb je indertijd voor de 4200 gekozen? Er waren toen al veel betere kaarten.
Waarom ik dat weet? Kijk maar eens naar mijn systeem :D (klik op Pasja en dan op mijn systeem) Toen ik dat bestelde (in december) was de 1900XP van AMD net 1 dag bestelbaar / leverbaar. De TI4400 die ik heb aangeschaft, was op DAT moment de allersnelste / duurste videokaart.

Gezien jouw processor heb jij "ver" na mij jouw pc gekocht. Waarom dan toen een "verouderde" videokaart?

(lol, ik heb in geen tijden op mijn eigen systeem geklikt. Ik zag dat de waardering nog maar net een voldoende is 5.6 ;) :D )

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat een 7800 inderdaad dan wel een goede keuze is, hoop alleen dat ik qua processorkracht niet ver achterloop dan.

Verder speelde mijn budget wel een grote rol. Ik heb de videokaart voor dit systeem gekocht voor mijn oude 650MHz computer. Om ongeveer dezelfde redenen waarom ik nu een andere videokaart wil. Wel heb ik de AGP8X variant gekocht, zodat hij voor mijn volgende PC geschikt zou zijn. Die heb ik echter pas bijna een jaar later gekocht voor mijn studie.

Maar de 7600 is dus wel een goede toevoeging voor mijn systeem om nieuwere spellen te kunnen spelen? Ik weet niet hoe anderen hierover denken?
 
Check gewoon wat moderne games (specs) en zie of je systeemspecs voldoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan