Upgraden videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcS1978

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Goededag allen,

Even voorstellen.Ik ben Marc en game graag,maar heb vrijwel geen verstand van systeem,videokaarten e.d.Nu heb ik eergisteren Arma 3 aan geschaft.Uiteraard wel can you run it gedraaid.Daar kwam naar voren dat het wel kon,maar niet optimaal was.Nu draait het spel niet echt soepel.Ik zit er dus over na te denken om mijn systeem,mits mogelijk, te upgraden.Aangezien ik een echte leek ben, leg ik mijn vraag dus aan jullie voor.Mijn systeem is:
Cpu-Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
cpu speed 2,8 Ghz
Ram 6,2
Os: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Videokaart:GeForce GTX 260.

Nu weet ik dat mijn kaart verouderd is en en nieuwe kaart dus nodig is.Is het de moeite waard om een nieuwe kaart aan te schaffen of kan mijn systeem sowieso niet meer goed mee?

Bij voorbaat dank,

Marc

Wat is je moederbord + voeding? Een videokaart upgrade is indd een absolute must omdat die kaart echt niet meer mee kan draaien.
Daar ligt ook zeker je bottleneck. Je CPU is een taaie en kan nog wel eventjes mee. Arma 3 is wel nog steeds CPU intensive dus als je hem misschien overclocked haal je ook betere prestaties.

Het beste is misschien om je hele systeem hier te weergeven.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.Dit is wat ik heb kunnen vinden.
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland)
Installed: 13-8-2010 18:55:56 Hewlett-Packard HPE-370nl xxx0204GRxxxxxxxx0
System Serial Number: CZC02461HG
Asset Tag: CZC02461HG
Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
2,80 gigahertz Intel Core i7 860
64 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache
8192 kilobyte tertiary memory cache
64-bit ready
Multi-core (4 total)
Hyper-threaded (8 total) Board: 2A9C 1.0
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 6.07 05/19/2010
Drives Memory Modules c,d
3000,49 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
2495,92 Gigabytes Hard Drive Free Space

hp CDDVDW TS-H653R [Optical drive]

Generic- Compact Flash USB Device [Hard drive] -- drive 3
Generic- MS/MS-Pro USB Device [Hard drive] -- drive 5
Generic- SD/MMC USB Device [Hard drive] -- drive 2
Generic- SM/xD-Picture USB Device [Hard drive] -- drive 4
ST31500341AS [Hard drive] (1500,30 GB) -- drive 1, s/n 9VS3Y6DL, rev HP23, SMART Status: Healthy
ST31500341AS [Hard drive] (1500,30 GB) -- drive 0, s/n 9VS3Y6C5, rev HP23, SMART Status: Healthy
Hoop dat je hier wat uit wijs kunt worden en overclocken..Tja ik ben echt een leek op dit gebied.

Je processor kan nog met gemak de nieuwste videokaarten bijbenen, dus daar zal het probleem niet liggen. Wat wel belangrijk is, is welke voeding je hebt (waarschijnlijk heb je al een redelijke voeding gezien de GTX260)? En welk budget heb je beschikbaar voor de upgrade?

Verder: hoeveel werkgeheugen heb je momenteel in de pc? 8GB is voor de nieuwste games geen overbodige luxe meer, maar met 4GB is het ook nog wel te overleven.

Ik heb op dit moment nog 1.4 tb over en mijn voeding is:460 Watt pfc netadapter.Mijn budget is ongeveer 200 a 250 euro.Ik hoop dat ik daarmee een beetje uit de voeten kan en anders moet ik wat langer doorsparen:D

Excuses dat is volgens mij opslagcapaciteit en u heeft het over werkgeheugen en dat is 6 gb..

6GB werkgeheugen is prima, enkel de voeding is geen A-merk als ik het zo zie. Eigenlijk zou je die moeten vervangen zodat je zeker weet dat de voeding genoeg vermogen kan leveren.

Bij maximaal 250 euro kan je het beste een HD7870XT videokaart nemen (let op de toevoeging van de XT, deze zijn veel sneller dan de "gewone" HD7870), zoals bijvoorbeeld deze: klik

Bedankt voor de reacties en excuses voor mijn late reactie.Mocht ik bv mijn te besteden bedrag verhogen naar 400 a 500 euro.(videokaart en voeding).Wat zouden jullie dan aanraden? Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik weer een poos vooruit kan. Ik ben wel loyaal om het zo maar te noemen aan Nvidia.Daar heb ik verder nooit geen problemen mee gehad. Mocht er wel een groot verschil in kwaliteit zitten qua videokaarten dan zou ik wel overstappen.
Alvast bedant voor de tijd en moeite die jullie erin stoppen om mijn vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan