Upgraden: windows vista 32 bit naar Windows 7 64 bit,, mogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

frietjem

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
hallo,

Ik wil graag mijn pc, die nu vista home edition 32 bit heeft, upgraden naar een windows 7 64 bit.... :evil:

Mainboard : Asus P5GC-MX/MEDION/SI
Chipsatz : Intel i945G/GZ
Prozessor : Intel Core 2 Duo E4400 @ 2000MHz
Festplatte : Seagate ST3360320AS ATA Device (360GB)
Ram 4gb DDR2

gaat het lukken,, Ik weet dat ik een Clean Install moet dan(als het kan)... ;)

Owja,, kun je 5 gb ram hebben?? ik dacht van niet,, maar misschien heb ik verkeerd gedacht :P

groeten,,:)

Hoi

Ja dat kan maar idd een clean instal.Van een 32 naar een 64 moet altijd een clean instal gedaan worden.
En in principe is 5gb mogelijk hoor.Het is maar net welke opstelling je kan op het mobo.Gebruikelijk is het niet.Dit bordje kan maar 4gb aan btw.

Topic zal ik verplaatsen naar sectie W7.Aangezien niet zozeer een hardwarematige een vraag is.

Laatst bewerkt:
Hoi, precies zelfde dan jou gedaan! En prima! Hij doet het goed! Ik had alleen een andere processor. Iets lager... Maar het kan prima!!

Zal het zeker doen. Moeite waard.

Suc6 er mee!!!

Hoi, precies zelfde dan jou gedaan! En prima! Hij doet het goed! Ik had alleen een andere processor. Iets lager... Maar het kan prima!!

Zal het zeker doen. Moeite waard.

Suc6 er mee!!!

Heb ik daar een win 7 64 bit voor nodig,,??

Op zich heb je geen 64b versie nodig voor dit systeem.Het is wel zo dat een 64b je volledige 4gb gebruiken kan en dat een 32b maar tot 3.2gb zal gaan.En dat had je nu ookal met je vista 32b.

Laatst bewerkt:
Op zich heb je geen 64b versie nodig voor dit systeem.Het is wel zo dat een 64b je volledige 4gb gebruiken kan en dat een 32b maar tot 3.2gb zal gaan.En dat had je nu ookal met je vista 32b.

Ok, dus met de win7dvd (64b versie) moet het lukken...

Maar moet m'n mobo het ook aan kunnen?? Volgens een vriend van mij kan mijn mobo het het niet aan...

Laatst bewerkt:
Hoi,
download WindowsUpgradeAdvisor en je weet de evt. tekortkomingen.
Als je nu Vista hebt moet Win7 normaliter ook geen probleem zijn. Met 't mobo is niks mee volgens mij, ik heb dezelfde chipset en alles draait als een tierelier. Wees voorzichtig met het advies van "vrienden" die willen nogal eens interessant doen om de indruk te wekken dat ze er verstand van hebben.
Succes.

Laatst bewerkt:
Ik heb het geinstalleerd, het zegt niets over mijn moederbord, wel dat ik een clean install moet doen...

Verder zegt het dat ik genoeg ram heb, genoeg geheugen, en dat mijn videokaart het ondersteunt...

dus het moet kunnen toch???

Laatst bewerkt door een moderator:
@frankwannet
Sorry Frank ik had niet op je link geklikt.
@TS
WindowsUpgradeAdvisor geeft alleen advies als het nodig is en een groene vink (dacht ik) als een vereist onderdeel ok is. Als je moederbord niet in compatible zou zijn had je daar zeker al een melding over gehad.
Dus het antwoord is ja, je kunt gerust Win7 installeren.

Laatst bewerkt:
@Mik:geen probleem.

Ik dacht alleen dat ts'r gelijk al iets mee gedaan had.

Nou bedankt allemaal!! Ik ga het over een paar weken proberen,, omdat ik nu een drukke periode heb ivm examenjaar...

Dank u!!!

@ Frietjem

Ik heb een vraag:

Je hebt 4GB geheugen in je Medion PC.
Wat voor type geheugen is het?
Hoeveel mHz?

mvg.

Pascal

gast0142:Welkom op Helpmij.nl

Het is niet wenselijk(lees toegestaan)in te breken in een topic van iemand anders.
Je mag zelf een topic openen in deze sectie

Succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan