Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helm

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Berichten
291
Ik zou graag advies willen over het volgende.

Ik wil een moederbord processor en geheugen vervangen.

Het nieuwe moederbord wat ik wil is een : Asus P8Z77-M pro
processor is een : intel core i7 2700K 3.50 GHZ 8 MB Box
intern geheugen : kingston 2x4 GB ddr3 pc19200 cl 11 xyperx predator xmp

Het systeem bestaat nu uit : moederbord Asus M2N SLI de luxe
processor AM@ AMD Athlon64 x 2 6000 3 GHz box
intern geheugen TakeMS 4x1GB DDR2/800

Wat ik wil behouden en niet vervangen is: Kast Codegen M603-CA 450W zwart/zilver
Harde schijven WD 1TB S ATA en WD 750GB S ATA
Card reader 16 in een
Samsung DVD brander dual layer S ATA aansluiting
 
Laatst bewerkt:
- Waarom een tweede generatie processor?
- Waarom een I7 die 10 keer zo snel loopt als je oude Sata 300 Hardeschrijven? Je hardeschrijven kunnen nooit je processor bij benen :)
- Waarom geen nieuwe hardeschrijven?
- Waarom geen videokaart?
- Waarom blijf je niet bij AMD, niet te vreden? (Neem aan dat de pc redelijk verouderd is. Minimaal tussen de 5 en 10 jaar, gezien je processor...)
- Waarom een moederbord met crosfire ondersteuning en GPU boost, als je een tweede generatie processor neemt, zonder APU en geen 2 videokaarten hebt voor crosfire?

Ten slotte waar ga je de pc voor gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
- Waarom een tweede generatie processor?
- Waarom een I7 die 10 keer zo snel loopt als je oude Sata 300 Hardeschrijven? Je hardeschrijven kunnen nooit je processor bij benen :)
- Waarom geen nieuwe hardeschrijven?
- Waarom geen videokaart?
- Waarom blijf je niet bij AMD, niet te vreden? (Neem aan dat de pc redelijk verouderd is. Minimaal tussen de 5 en 10 jaar, gezien je processor...)
- Waarom een moederbord met crosfire ondersteuning en GPU boost, als je een tweede generatie processor neemt, zonder APU en geen 2 videokaarten hebt voor crosfire?

Ten slotte waar ga je de pc voor gebruiken?

Ik heb zelf niet zo veel verstand van een pc samenstellen maar kan ze wel in elkaar zetten.
De harde schijven zijn nog niet zo oud 2011 en 2009
Een videokaart weet ik niet maar ik doe geen extreme games spelen.
Een AMD processor mag van mij ook hoor geen probleem.
Wat het moederbord betreft heb ik gekeken van deze lijkt me een goede voor wat ik nodig heb.
De pc word gebruikt voor veel downloaden en surfen op het internet het systeem wat draait is windows 7 ultimate 64 bit

Een advies wat ik gehad heb van iemand is de volgende samenstelling:
geheugen 2x4 GB van kingston DDR3 1333MHZ
moederbord MSI 970A-G46 Socket AM3+
processor AMD FX 4100 3.60GHZ Quadcore
videokaart MSI AMD HD 7770 1GB GDDR5
voeding MS-Tech 750 Watt ATX

Deze samenstelling leek me niet zo snel en ook al verouderd?
 
De pc word gebruikt voor veel downloaden en surfen op het internet het systeem wat draait is windows 7 ultimate 64 bit

voor deze eisen heb je geen i7 cpu nodig en het zal de levens duur van je pc niet doen verlengen
koop een simpele Pentium G2120 of zoals eerder gezegd APU
zelfs de AMD FX 4100 zou prima voldoen

pas als je games/video materiaal renderen gaat doen heb je wat aan een krachtigere cpu/videokaart
een i7 is totaal overbodig voor de eisen die je stelt

wat is het budget voor de pc?
 
Laatst bewerkt:
voor deze eisen heb je geen i7 cpu nodig en het zal de levens duur van je pc niet doen verlengen
koop een simpele Pentium G2120 of zoals eerder gezegd APU
zelfs de AMD FX 4100 zou prima voldoen

pas als je games/video materiaal renderen gaat doen heb je wat aan een krachtigere cpu/videokaart
een i7 is totaal overbodig voor de eisen die je stelt

wat is het budget voor de pc?
Voor een compleet nieuwe ongeveer 500 euro
voor de onderdelen ongeveer 300 euro
 
KLIK,
Een AMD apu past het best bij jou denk ik, dat is redelijk snel.
Verder denk ik dat je het meeste winst zal halen uit een SSD, het is razendsnel, zoek maar even op op google :).
 
KLIK,
Een AMD apu past het best bij jou denk ik, dat is redelijk snel.
Verder denk ik dat je het meeste winst zal halen uit een SSD, het is razendsnel, zoek maar even op op google :).

Het word een download pc he. Wat vooral erg risci is met een SSD schrijf. Je ver drie dubbeld de kans dat je virussen binnen haalt met bijv met bit torrent downloaden. Veel data zal je weg schrijven en verwijderen ect ect. Persoonlijk zal ik geen SSD voor nu nemen + Waarschijnlijk heeft hij geen SSD assemblage in zen kast. Zou die het erzelf moeten inschroeven met een pakketje :)

Voorderest wil je de pc zo weinig mogelijk warmte laten produceren of dat hij stroom gebruikt. Omdat de pc vaak zal aanstaan om te downloaden? Dan kan je kiezen tussen de I3, G2120, A8-5500 of A10-5700 Apu.

-I3 3de generatie is een virtuele qaudcore (Door middel van hyper threading)
-G2120 een duocore (Zelfde wat je nu heb, alleen elke core is tot 20% krachtiger)
- A10-5700 Fysieke qaudcore (Waar je wat winst inleverd kwa prestaties, wat voor jou niet zou aanmaken. Maar wel een krachtige ingebouwde grafische kaart, Waarop je simcity, sims, HD video's met gemak kan bekijken en bewerken ect)

Persoonlijk zou ik voor de A10-5700 kiezen. Relatief zuinig ook. Ook zal ik de voeding veranderen in een 300 Watt van be Quiet.
KLIK,
 
Laatst bewerkt:
Wie schrijft er nu op een SSD?
De SSD is toch gewoon de boot schijf en voor de programma's?
Hij heeft zelf al een HDD.
 
Dat doet het programma bittorent autimatisch ;)

Of je moet de standaard instellingen veranderen, de map mijn documenten en downloads staat ook op je C:/ of je zou deze standaard ook weer moeten veranderen.
 
En dat vind jij een reden om geen SSD te kopen? Het duurt 5 seconden om de map te veranderen.
Jij bent hier onzin aan het verkopen man, een i3 heeft misschien wel 4 threads, hij is nowhere near zo sterk als een i5 (die een echte quadcore is), bovendien zal hij toch nooit hyperthreading gebruiken dus blijft die een simpele duocore.
 
Een normale gebruiker veranderd geen instellingen zomaar ;) (vergeet dat soort dingen)

Waar heb ik het over een I5? Doe lekker je ding, word moedeloos van jou :p
 
Iemand die zijn pc zelf gaat upgraden die weet echt wel dat je instellingen moet veranderen veranderen.
En bovendien heb je op elk topic iets te zeggen over wat dan ook ik zeg, en nog geen enkele keer was het gegrond of waarheid, geen enkele keer.
Ik zeg niet dat je slechte systemen samenstelt, daar heb ik het niet over, maar stop vanaf nu alstublieft met commentaar op mij te hebben zonder een grondige fundering.
Daar word ik moedeloos van.
 
@sub, precies, ik kom hier wat minder vaak maar ik zie een wildgroei aan allerlei nieuwe 'adviseurs' om maar even heel algemeen te spreken. Dat is geen goede ontwikkeling.

Maar even on-topic:
Persoonlijk zou ik voor een Intel kiezen, ik snap niet dat AMD zo vaak wordt geadviseerd. Gewoon een goed Intel moederbord erin, Intel processor er in en Corsair/Kingston geheugen.
Zoiets als dit? https://www.alternate.nl/html/produ...75M-D3V_-_i5-3470_-_8GB/1038170/?tk=7&lk=4850
 
@stormbreaker
De processoren met socket fm2 hebben goede interne gpu, dat is zeer handig voor gewone pc's want ze zijn ook nog niet te traag.
 
@sub, maar de TS heeft al een HD 7770. Dan zou hij die met de AMD processor met interne APU toch moeten verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan