Upgrades aan mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

klopklop305

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2013
hallo, ik vroeg me af wat ik allemaal aan mijn pc kon upgraden.
hier zijn de specs:
Besturingssysteem
Windows 8 64-bit
Processor
Intel Core i3 3220 @ 3.30GHz 26 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MEDION MS-7797 (SOCKET 0) 28 °C
Grafisch
MD 20462 (1920x1080@60Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 650 (MSI) 23 °C
Harde schijven
1863GB Seagate ST2000DM001-9YN164 (SATA) 23 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216BB
UJYDGJU IJODU7G5MN4 SCSI CdRom Device

Alvast, bedankt

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Wat wil je gaan doen met de pc?

ik game er nu al mee maar vroeg me af of er nog upgrades op konden...

nog bedankt voor de snelle reactie

Hoi,

Je hebt zo te zien een medion en voor te gamen zou en andere videokaart een optie kunnen zijn maar vaak is de voeding in een merk pc dan weer het struikelblok en de processor is dan ook wat minnetjes dus in principe zou een kaart de beste optie zijn. maar neemt waarschijnlijk weer extra kosten voor voeding met zich mee.

Ik zat te denken aan een geforce gtx 680 ...
zou dat lukken en moet ik dan ook een nieuwe voeding?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een 680 wil kun je beter een 770 nemen. Maar dat is sowieso een beetje overkill in combinatie met die CPU. Ik zou eens kijken naar een radeon hd 7950 of R9 270X, die zijn goed geprijsd.

Hoi,

Even op het etiket van de voeding kijken hoeveel wat de de voeding levert even de pc open maken.

Heb je ooit wel eens aan een SSD gedacht: geeft geen betere prestaties in games (gaat dus enkel op wanneer je tevreden bent over de gameprestaties), maar alles wordt veel sneller ingeladen. Hierdoor voelt je pc lekker snel aan en start ook je windows in enkele seconden op ;)

4 GB RAM geheugen is ook wel wat minnetjes voor een 64-bit besturingsssysteem waarmee je ook nog eens wil gamen...

Maar een 680 is vanaf 340 euro en een 7950 vanaf 185... Dus de 680 mag ook wel wat beter zijn. En met die i3 is de 680 toch overbodig

Ik zal het proberen uit te leggen met een heel kinderachtig voorbeeld, maar dan is het wel duidelijk. Je hebt een auto (je PC) en daarop zitten wielen die om een of andere reden niet sneller kunnen dan 200 (jouw CPU), daarin plaats je een motor die 300 kan (de GTX 680). Je auto kan nu niet sneller dan 200, omdat die wielen er op zitten. Ik hoop dat je het zo begrijpt:P

Dus als ik mijn cpu vervang ( weet niet of mijn moederbord dat aan kan ) dan zou hij wel de 300 halen?

In principe wel, er van uit gaand dat je componenten dat inderdaad aan kunnen.

Weet je dan misschien ook of mijn componenten dat aankunnen, of hoe ik dat kan uitzoeken

Dat ligt eraan of je motorblok vervangt met een krachtige V8. (Processor > I7)
Zoveel kracht hebt je ook weer niet nodig voor gamen dus pak je een iets zwakkere V8 2.8 Liter (I5)

- Je memmory kan je zien als je cabarateur. Die lekker veel benzine naar de motor kan pompen. Of te wel data overdracht > 16GB is voor een krachtige V8. 8GB iets minder krachtig.
- De SSD kan je zien als je Vario/rolletjes. Hoe snel de auto/pc optrekt. Een SSD zijn lichtere rolletje, dus alles werkt net even wat sneller en fijner.
- De uitlaat kan je vergelijken met de videokaart (Slechte vergelijking) Maar dit is de uitput, die er uiteindelijk voor zorgt hoeveel Uilaatgassen/bits worden uitgestoten (Ligt eraan tot hoever het begrenst is)

Edit: Conclussie, als jij een uitlaat hebt waar je U tegen zegt. Maar je ook een V6 1.6 Liter motor hebt (Jouw I3) die er geen gebruik van maakt > Is het eigelijk zonde van je geld.
Je kan beter onderdelen vervangen die gelijkwaardig aan elkaar zijn.

In mijn ogen, kan je het beste dit upgrade pakket gebruiken http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/499894. Die onderdelen zijn precies op elkaar afgestemt en gelijkwaardig aan elkaar, dat je pc lekker vlot loopt en je alles van nu op ultra kan spelen. Nu weten we alleen nog niet of je Voeding het ondersteunt. Wellicht ook nog vervangen?

Laatst bewerkt:
Haha, mooi voorbeeld sander. Maar ik zelf heb ook een game PC en ik zelf vind 8GB ram voldoende. Een SSD verbetert ook de gameplay niet alleen laadtijden van games.

Geheugen is de benzinetank en niet de carbarateur, niets wordt sneller met meer geheugen alleen minder langzaam als het wisselbestand niet wordt aangesproken en dat gebeurt zelden met 8 Gb intern.

Lees niets over de kast zelf, is de airflow erin wel goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan