Upgrades van mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Beste iedereen,

Na wat centjes gespaard te hebben bedacht ik mij laatst eens dat mijn pc misschien aan wat vernieuwing is. Probleem is alleen dat mijn hardware kennis nooit up-to-date is.

Vorig jaar april heb ik deze onderdelen aangeschaft op azerty.nl:

3.PNG

Welke onderdelen denken jullie dat er aan vervanging toe is? Misschien wel helemaal geen een maar ik vroeg me ongeveer af waar ik nu precies sta met mijn PC.

Gr.

Mark

In principe hoef je niks te veranderen, dit is een aardig systeempje.

punten die beter kunnen: je hebt een DUAL Core upgraden naar quad i5 of iets in die richting :D

maar dan moet je ook nieuw moederbord & geheugen

videokaart is wat slapjes zou ik vervangen door een 58xx serie of een 6xxx serie

Even een gek idee, maar spaar nog even een tijdje door en koop over 1,5 of 2 jaar een hele nieuwe pc.
Waarom zou je hier wat aan upgraden? Als je Black Ops niet kunt spelen (ik doe maar een gokje) ligt dat niet aan jouw pc in ieder geval...

Maar wil je gewoon upgrade om up te grade? Of is het om een spel beter te spelen, een programma beter te draaien? Zo is het een beetje moeilijk om te beslissen welk onderdeel je wil verbeteren aangezien je niet hebt verteld wat het doel van je pc is.

ik heb geen problemen met het spelen / draaien van programma's. Zelfs Black Ops zou het prima moeten doen (ook al werkt het niet;)).

Ik vroeg mij gewoon af of ik aan upgrades toe was. Heb mijn PC nu namelijk bijna 2 jaar. Is het het bijvoorbeeld waard om een nieuwe i7 processor te nemen met bijbehorend moederboard?

Even een gek idee, maar spaar nog even een tijdje door en koop over 1,5 of 2 jaar een hele nieuwe pc.
Waarom zou je hier wat aan upgraden? Als je Black Ops niet kunt spelen (ik doe maar een gokje) ligt dat niet aan jouw pc in ieder geval...

Daar sluit ik me bij aan.;)

ik heb geen problemen met het spelen / draaien van programma's. Zelfs Black Ops zou het prima moeten doen (ook al werkt het niet;)).

Ik vroeg mij gewoon af of ik aan upgrades toe was. Heb mijn PC nu namelijk bijna 2 jaar. Is het het bijvoorbeeld waard om een nieuwe i7 processor te nemen met bijbehorend moederboard?

ken je, als het niet kapot is niet maken?

geloof me Tussentijdse upgrades doen om te kunnen zeggen "Ik heb een i7" is SLECHT!

i7 vs dual core in games? ze doen het beide?!?!

Ikzelf koop volgende week een dual core 3 ghz (ga ik clocken naar 4) met een 9600gt. (voor multimedia & RTS)

zou je er een 5770 in gedaan hebben heb je voor 300 euro een PRIMA pc....

Tuurlijk is het leuk het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar als je nu wacht heb je over 1,5 > 2 jaar veel meer geld en veel nieuwere spulltjes (en meer door het meer geld!)

Maar ondanks dat raad ik toch een upgrade aan :D

koop een SSD, die kan je altijd nog gebruiken en zal de pc een "sneller" gevoel geven :D

en ze zijn maar 100 euro, prima bedrag voor een tussentijdse upgrade

dat is een soort van super snelle HDD:)
dat kopen mensen meestal (een van 60GB of 120GB) naast hun normale HDD omdat het zo duur is,
en gaan dan hun windows erop zetten zodat die sneller is (sneller opstart etc.)

stopt apple ook in hun notebooks omdat die heel klein zijn

Laatst bewerkt:
Alleen in de macbook Air zitten SSD's. Maar dat zijn niet de SSD's zoals daar op de site, maar dat is gewoon een klein PCB'tje met een aantal flash chips en een PCI connector. Die koop je niet zomaar los op de markt.

Maar waarom uberhaupt geld uitgeven? Als alles goed draait, waarom laat je je dan weer allerlei processors, videokaarten en SSD's aansmeren? If it ain't broken, don't fix it.

Voor die 100 euro die je nu uitspaart kun je over een jaar waarschijnlijk wel een grotere of betere SSD voor kopen.

* er zijn pci-e SSD's te koop (nog voor de 'Gewone')

tuurlijk , maar over een jaar als hij dan 100 euro spaart is er weer meer :D
je koopt nu 100gb en volgend jaar 200gb, paar maandjes later weer 300gb.

je moet de investering ooit maken.

JUIST nu moet je je voordeel doen met de ssd's Iedereen strijd met elkaar om de goedkoopste snelste te maken, dus je kan heel wat geld besparen :D

SSD kan wel eens de beste upgrade zijn die je in jaren doet :D

Laatst bewerkt door een moderator:
gewelid advies mensen. Ik ga me er even in verdiepen en misschien een aanschaffen. Harstikke bedankt allemaal

ik weet het niet ik heb er geen, (misschien weet iemand die het heeft dat?)
maar ook voor windows lijkt mij 30 weinig,

als je iets installeert, google chrome of zo gaat dat toch op je programma files zitten?
dus waar windows (C) zit?

dan lijkt mij 30 wel weinig

Neem de 60gb versie :)

knal er windows op, Google chrome , ccleaner , Office

de basis eropzetten , geen bulk media*

zelf 30gb gehad, was te weinig inderdaad daarna 60gb, en die zit nu weg te roesten in de pc :D

Heb er zelf windows opstaan en de nodige dingen (antivirus ensow) en 1 game :D
de rest staat op een 1tb, heb nog 20gb op de ssd over :D

*bulk media = Muziek, Foto's, Film, Games

Dat is een mooi schijfje :D,

een 3.5 is niet perse nodig, je krijgt er meestal wel een bracket bij :D

Laatst bewerkt door een moderator:
nou mannen nogmaals harstikke bedankt voor alle info. Ik ga er nu 1 bestellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan