Upgreaden of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluk100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,

Ik heb mijn PC toch al wat jaartjes geleden (2002) gekocht en er altijd veel plezier van gehad. EHet was een supersnelle machine, maar nu bijna niet meer vooruit te branden.

Ik gebruik mijn PC voor internet, muziek, af en toe een film en vooral studiegerelateerde activiteiten.

Op dit moment heb ik*:

Dell Dimension 8200
CPU Type: Intel Pentium 4
CPUID CPU Naam: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.26GHz
CPU FSB: 132.58 MHz (origineel: 133 MHz)
Geheugenbus: 397.73 MHz
Moederbord Chipset: Tehama i850(E)
RIMM1: Samsung MR16R 1624AF0-CM8, 128 MB PC800 RDRAM
RIMM2: Samsung MR16R 1624AF0-CM8, 128 MB PC800 RDRAM
Video kaart: nVIDIA GeForce4 Ti 4200

*Uitgelezen met Everest

Een nieuwe PC aanschaffen of upgreaden?

Als ik aanschaf, wat voor specificaties zijn geschikt voor mijn doeleinden. Ik heb in 2002 het idee gehad om een hele snelle PC te kopen om er langer dan gemiddeld mee door te kunnen. Is dit sowieso aan te bevelen?

Als ik upgread, wat moet ik dan echt vervangen of bijzetten om het systeem voor mijn wensne sneller te maken?

Kan iemand die meer verstand heeft van PC's dan ikzelf mij een goed advies geven?

Hallo Pluk,

Ik persoonlijk zou een nieuwe kopen. Upgraden is leuk, vooral voor hobbyisten, maar echte winst boek je ook met de nieuwste technieken. En voor betrekkelijk weinig geld zijn er prima machines te koop die ook weer een jaar of 5 mee gaan.

Wat al wel heel erg zou helpen om de bestaande machine wat op te voeren is een geheugen uitbreiding. Een verdubbeling naar 512 Mb helpt echt en naar 1024 zal ook nog een forse verbetering zijn. Verder kan je natuurlijk de video kaart vervangen.

Maar, het apparaat is 5 jaar oud en de moderne videokaarten en processoren zoals dual core processoren gaan niet passen. (Denk ik, waarschijnlijk nog een AGP slot voor de video en de verkeerde socket voor de processor, ik heb dit niet na gekeken).

Dus, met upgraden kan je het nog een jaar of 2 uitzingen. Met een goeie nieuwe machine veel langer.

Ron

Sluit ik me bij aan als dat mag.
Upgraden is niet echt meer van deze tijd gezien de nieuwe ontwikkelingen en dan nog het feit of je alles nog wel kan krijgen nieuw. Je zal dan waarschijnlijk sites zoals Marktplaats af moeten struinen op zoek naar onderdelen.
Lijkt mij niet de moeite waard.

Upgraden doe je met een moederbord, geheugen, processor en videokaart.
Dit vraagt ook een grotere voeding.
Dus enigste wat je van je oude pc kan gebruiken is de kast.:D, gezien de DVD brander ook al sterk verouderd is.

Dus idd lekker nieuw gaan kopen, of wanneer je er zin in hebt, zelf bouwen.

Bestel je losse onderdelen raad ik je www.coolprices.nl aan.

Lijkt me een duidelijk verhaal. Een nieuwe kopen dus. Ik denk dat ik daarbij de voorkeur gaaf aan een compleet systeem, dan kan er ook weinig mis gaan;)

Nu zag ik op mycom (http://www.mycom.nl/Products/View/154763.aspx) een scherpe aanbieding. Ik vraag mij of of een dergelijk systeem niet veel te zwaar is voor hetgaan waarvoor ik het wil gebruiken. Of misschien toch voor een AMD moet gaan, maar die hebben geen quad core.

" Een nieuwe PC aanschaffen of upgraden "

"was eerst snel en nu niet meer" is simpel te verhelpen met een nieuwe installatie en opschonen van de rest van de harddisk(en)

is de pc weer net zo snel als toen je hem kocht.
beslis daarna of een upgrade of nieuwe pc nodig is.

als ik lees wat je er mee doet is beide overbodig.

" Een nieuwe PC aanschaffen of upgraden "

"was eerst snel en nu niet meer" is simpel te verhelpen met een nieuwe installatie en opschonen van de rest van de harddisk(en)

is de pc weer net zo snel als toen je hem kocht.
beslis daarna of een upgrade of nieuwe pc nodig is.

als ik lees wat je er mee doet is beide overbodig.

Dit is absoluut niet waar.
De applicaties die tegenwoordig draaien op je pc, zijn vele malen groter dan 6 jaar geleden.
Al heb je die applicaties niet geopend, zullen deze deels op de achtergrond meedraaien.
Hierdoor zal je pc aanzienlijk minder snel zijn dan toen hij nieuw was..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan