• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Upload functie of hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2018
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het volgende:
Bekijk bijlage Bezoekrapport.xlsx
Collega's maken n.a.v. een bezoek een bezoekrapport (.PDF).

Nu wil ik dat men in een Excel sheet invult wie, wanneer wordt bezocht. Afsluitend wordt het bezoekrapport door middel van een hyperlink gekoppeld in dit bestand.

Wat het mooiste zou zijn: upload/ hyperlink functie. Dat met 1 klik het bezoekrapport vanuit Excel kan worden geopend en eventueel voorwaardelijke celopmaak met: nog uploaden en geupload (dus openen).

Kan iemand mij misschien helpen?

Gr, Robert

Kan jij iets specifieker zijn wat jouw vraag is?

Je noemt zelf de functie hyperlink, dit is zeker een mogelijkheid. Maar zit er nog een structuur in mappaden of vul je gewoon elke keer zelf de hyperlink in. Voorwaardelijke opmaak, gebaseerd op de tekst nog uploaden/geüpload? Wat is je gewenste uitkomst/tegen welk probleem loop je aan?

Hallo Kristiaan,
Er zit een structuur in de mappaden, maar verkoper moet nog wel handmatig het juiste bestand selecteren.

Mijn probleem is eigenlijk hoe krijg ik d.m.v. het klikken op het mapje de verkenner waarin de verkoper het juiste bestand selecteert en dat men duidelijk kan zien dat het bestand is geupload.

selecteer de afbeelding --> klik rechtermuisknop --> hyperlink.

Dan kan je de map/het bestand opzoeken. Als je ook handmatig wil laten invullen of het geüpload is, dan kan je gebruik maken van gegevensvalidatielijst in kolom D. Als je deze check automatisch wilt, dan zal dit via een macro moeten. Dit is niet mijn expertise, dus ik weet niet of dat überhaupt mogelijk en hoe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan