upload probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

corzilla

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo iedereen,

Ik zit hier thuis met een upload probleem:
Ik heb internet van @home internet intensief 8000 Download: 8000 kbit/s en Upload: 1500 kbit/s, nu wil het volgende: de download is goed maar bij mijn upload haal ik maar maximaal 30 KB/PS (als ik geluk heb) meestal is het wat lager: ik heb http://www.mordax.nl gebruikt om te testen, bestanden uploaden op @home webspace, mijn eigen webruimte van ccchsoting.nl de webruimte van mijn call of duty 2 server (gehuurd) maakt niks uit dan is de upload rond de 20 KB/ps.
@home al meerdere malen opgebeld die kunnen ons ook niet echt helpen, enigste wat ze zeggen is: we hebben in de modem gekeken en alles ziet er goed uit.
We hebben een nieuwe wandcontactdoos gehad met kabels erbij (zo'n verhuispakket ofzo), helpt niet: 1 pc rechtstreeks aangesloten op de modem helpt niet, deze pc was zelfs geformateerd en windows er opnieuw opgezet: helpt niet. we hebben alles al geprobeert.
Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? alle computer in huis hebben het, andere mensen in mijn straat hebben nergens last van.

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik weet echt niks meer en @home vertelt ons ook niet echt wat het kan zijn volgens hun ligt het niet aan hun, ik zelf heb het id dat ze een andere modem moeten sturen, maarja wie ben ik.

Groeten en alvast bedankt voor de reacties, Patrick

ps firewall staat uit en zelfs dat helpt niet modem er een nacht uitlaten helpt niet, ipv cp xxxxx-a heb ik cp xxxxx-b gedaan helpt niet.

Zo te lezen heb je al het mogelijk al gedaan. Alleen de pc rechtstreeks aansluiten op het kabelmodem, dus zonder router. Heb je hiervoor een andere kabel gebruikt zodat je kunt uitsluiten dat hier een probleem mee is. De kans is klein maar beter om dit ook zeker te weten.

Dit lijkt mij toch echt een probleem bij @home. Als zij je niet verder willen helpen zou ik een klacht per brief indienen. Helaas staat @home in de top 3 bij Kassa door de vele problemen dus of zij de klacht snel zullen behandelen is afwachten.

Zelf ervaring gehad met traag internet op bepaalde tijden en dit konden wij niet vinden. Ook de monteurs niet. De laatste monteur kwam op het idee om de actieve splitter te vervangen door een passieve en daarna geen problemen meer. Dus kijk eens op je ook een grote splitter hebt bij je aansluiting. Ik weet namelijk niet of je deze ook hebt gekregen. Niet elke aansluiting heeft dit nodig maar in ons geval was het wel nodig.

Het kan ook zeker een probeem zijn met het modem zelf. De helpdesk zal dit niet snel vinden. De standaard dingen zien ze wel maar bij mij zagen ze ook niet dat het modem steeds het profiel niet goed laden. Dit zag de monteur wel en heeft toen ook het modem vervangen. Multkabel neemt het gelukkig wel serieus en stuurt vrij snel een monteur langs.

Er kan ook een storing zijn in je omgeving. Informeer eens bij buren die ook bij @home zitten of zij hetzelfde ervaren.

Mogelijk kun je hier bij @home ook eens om vragen als je er niet uit komt. @home / Casema en Multikabel zijn tenslotte nu samengegaan dus wie weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan