Upload script

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik heb een upload script in PHP gemaakt waarmee ik een bestand naar meerdere websites kan uploaden dit werkt opzich goed echter worden de bestanden geüpload met als eigenaar apache.

Wanneer een bestand niet bestaat of de eigenaar al apache is kan ik gewoon uploaden maar wanneer ik een bestand heb geüpload via een FTP programma heeft hij als eigenaar Sanma en krijg ik de melding dat ik geen rechten heb.

Is er een mogelijkheid om dit te fixen?

PHP heeft wel de functie chown (change owner) waarmee je de eigenaar van een bestand kan wijzigen, al moet je daar wel de juiste rechten voor hebben:
Only the superuser may change the owner of a file.

Als je daar de rechten niet voor hebt kan je via je FTP client proberen om de eigenaar van de bestanden die je uploadt te veranderen. Als dat ook niet werkt zal je de rechten (chmod) van de bestanden die je uploadt en/of van de map waarnaar je ze uploadt moeten veranderen.

Hallo,

Bedankt voor je antwoord, ik kan via de FTP client inderdaad de rechten veranderen of via directadmin.

Ik heb via chown geprobeerd maar dit werkt niet, ook heb ik geprobeerd om te chmodden naar 666 en vervolgens weer naar 644 maar ook hier heb ik geen rechten voor.

Als ik via FTP alles naar 666 chmod werkt het wel maar heeft dit erge gevolgen voor mijn beveiliging?

Chmod 666 wil zeggen dat iedereen lees- en schrijfrechten heeft op dat bestand. Dat wil niet zeggen dat iedereen op internet het bestand kan aanpassen, maar iemand anders op de server (als je shared hosting gebruikt en iemand anders weet de precieze locatie van het bestand) kan het bestand aanpassen. Het is dus geen heel groot risico, maar er is wel een risico.

Wat probeer je met dit script te bereiken? Misschien kunnen we een manier bedenken zonder de bestanden de rechten 666 te geven?

Ik wil bestanden uploaden naar meerdere domeinen op 1 server tegelijk, dit werkt ook wanneer een bestand niet bestaat of apache als eigenaar heeft of 666 GeCHMOD is.

Het is een dedicated server maar als iemand dan toch al toegang heeft tot mijn server maken de rechten tot niks meer uit kan hij toch gewoon alles downloaden?

Als het meerdere domeinen op 1 server is kan je de bestanden toch ook uploaden met een FTP client, of begrijp ik je verkeerd?

Ik ben niet zo bekend met alle vormen van hosting, maar volgens mij is het inderdaad zo dat als iemand toegang krijgt tot je dedicated server de bestandsrechten niks meer uitmaken.

Via FTP kan het ook gewoon maar ik wil bestand x.jpg uploaden naar 10 sites tegelijk vandaar dat ik dit via een script doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan