Upload Text/Text File

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielxmovies

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Hallo,

Ik zou graag dat ik met een code een text van bijv een tekstbox of gewoon een txt file kan uploaden en een ander programma dat kan ophalen.

Weet iemand hier raad mee?

PS: Dit onderwerp is dankbaar door Joz1 die zij dat ik meer op helpmij moest gooien :)

In je topictitel geef je aan dat het Visual Basic is, Om het dan in de sectie VB.Net is niet handig. Verplaatst.

Ehm Ik doe altijd VB.Net?

Dat zei iemand tegen me dat dat moest.

Wat is het grootste verschil tussen VB.net en Visual Basic dan?

Dat is erg afhankelijk met wat je precies bedoeld met je vraag. Actief tekst oversturen tussen twee punten is relatief goed te doen. Echter bij uploaden dan is de vraag: waar gaat het naartoe en hoe? FTP? e-mail? dropbox? etc.

Het antwoord is weer verschillend voor elke optie. FTP zijn wel voorbeelden voor te vinden voor VB.

Ehm ik wil dat het op een computer kan waar geen ftp server op zit.
En text mag ook
txt file mag ook

Haha jah maar Ik gebruik gewoon Visual Studio dus weet niet of dat uitmaakt.

maar zullen we verder over het onderwerp gaan?

Ehm kan je niet gewoon als ik een programma op mijn andere computer heb en een programma op deze computer

Kan ik met programma op deze computer zonder dll of ftp server text naaar de andere computer sturen?

Wat staat er wel op die computer?? Bijvoorbeeld PHP??
Als er PHP op staat dan is het wel mogelijk om er tekst naartoe te sturen...

Succes!

Je kan vanuit een vb programma naar een 2e vb programma sturen, en er zijn nog andere opties. Zoals vanuit een vb programma naar een php script wat online staat...

Oke, waarnaartoe wil je het versturen?? Ik weet namelijk niet zeker of het mogelijk is om op webhosts programmaas uit te voeren... Als je zelf host, dan kan het wel...
Ik weet niet precies hoe het moet, maar er zijn genoeg chatprogramma codes te vinden... Die doen exact hetzelfde...

Succes!

@huijb: Daniel maakt, omdat hij Visual Studio 2010 gebruikt, gebruik van VB.NET en hij had zijn topic daarom gewoon in de goede sectie gezet.

Met deze sectie Visual Basic worden waarschijnlijk VB6-problemen bedoelt, maar ik zie hier vrij vaak VB.NET-problemen: VB6 wordt door (bijna) niemand meer gebruikt ;)

Om terug te komen op de vraag: Om verbinding te kunnen maken met een FTP-server is alleen internetverbinding vereist, hoor. ;)

Maar kijk.

Ik wil meerdere bestanden uploaden en dan weer ophalen.

maar ik wil liever niet dat mijn hele ftp server volgespamt wordt

Kan het ook via mail?

Dat de zender een mail stuurt en ontvanger ophaalt

Wacht even, is het de bedoeling om het vanuit de ene computer rechtstreeks naar de andere te versturen, of is het de bedoeling om het via een server te versturen???

Ik snap niet waarom je FTP niet 'volgespamt' mag worden; de ontvanger kan het bestand dan toch weer verwijderen? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan