Upload Web space

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
ik heb een vraag. :rolleyes:

ik heb een Gamers site gemaakt nu ben ik bezig met upload gedeelte nu mogen gasten images uploaden over van hun games.

maar de foto mag niet groter dan 524288 Bytes zijn dat is 512 kb
nu is het zo dat ik een Beperkte web host ruimte heb is er een script dat ik kan laten zien in

Mbs hoeveel Ruimte me site nog overheb.? met php

Afhankelijk van de beperkingen die zijn opgelegd door jouw hoster, zou je eens kunnen experimenteren met de disk_free_space en disk_total_space functies.

Meestal krijg je bij een webhost toegang tot een control panel waarbij je jouw totale verbruik kunt zien. Dit is veel nauwkeuriger.

Afhankelijk van de beperkingen die zijn opgelegd door jouw hoster, zou je eens kunnen experimenteren met de disk_free_space en disk_total_space functies.

Meestal krijg je bij een webhost toegang tot een control panel waarbij je jouw totale verbruik kunt zien. Dit is veel nauwkeuriger.

ik kan het allemaal wel zien maar het is de bedoeling dat de uploader dit ook ziet.

Alle bestanden komen in één map? Wat je dan zou kunnen doen is checken hoeveel bytes de bestanden in je uploadmap gebruiken dmv filesize:
PHP:
<?php
$verberg = array(".",".." );
$totaal = 0;
$uploadmap = opendir("/pad/naar/upload/");
while($bestand = readdir($uploadmap)) {
	if (in_array($bestand,$verberg)) continue;
	$totaal = $totaal + filesize($bestand);
}
closedir($uploadmap);
// $totaal = grootte van alle bestanden in bytes
?>
en dan vervolgens checken of de limiet is bereikt voordat je iemand een bestand laat uploaden
Code:
if ($totaal >= $limiet) { uploadblokkeren(); }

Lijkt me wel een vrij intensief proces dat je dan bij elke uploadt moet uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan