uploaden afbeeldingen op (openbare) website als bijv. marktplaats lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter MPie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MPie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2013
Beste allen,

Helaas kan ik een dergelijk topic nergens vinden, dus post ik het maar. De meeste topics in deze geest verwijzen naar het uploaden van afbeeldingen op eigen gemaakte websites; in mijn geval is daar geen sprake van. Het gaat gewoon om het uploaden van een afbeelding (via zo'n menubalkje) op een website als bijvoorbeeld marktplaats.

Het probleem is dat er iedere keer zo'n rood kruisje verschijnt als ik de afbeelding heb geüpload. De afbeeldingen betreffen jpg-bestanden (in de bestandsnaam staan in ieder geval kleine letters jpg, geen hoofdletters). Daarnaast heb ik de afbeeldingen gecomprimeerd alsvorens ik deze op de website had geplaatst.
Ik heb het formaat van de afbeeldingen ook nog eens verkleind, dit resulteert in afbeeldingen met een formaat van hooguit 350x350 pixels en grootte van hooguit 20kb.

Na het openen van mijn schijf (staan op d-schijf) via dat menubalkje en dus het uploaden van de afbeelding verschijnt in eerste instantie iedere keer de volgende melding (:evil:):
Aangezien we niet alles controleren is het nog niet helemaal zeker of je foto succesvol geplaatst is. Mocht het niet lukken een foto te plaatsen, let dan eens op de volgende de zaken: Is de foto in jog formaat? Is de foto erg groot?
Array ( [foto] => Array ( [name] => afbeeldingab.jpg [type] => image/jpeg [tmp_name] => C:\Windows\Temp\php2A49.tmp [error] => 0 [size] => 18537 ) )

Wat zou nou in godsnaam het probleem kunnen zijn? Ligt dit misschien aan de desbetreffende website? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het aan de afbeeldingen ligt (maar ja, wie weet...). Bij voorbaat bedankt voor de reacties!!

Heb je dit probleem alleen bij Markplaats.nl en met andere plaatjes?

Beste lord4163,

Ik gebruik naast marktplaats slechts één andere site met een dergelijk systeem, dus het uploaden van afbeeldingen of andere bestanden via zo'n menubalkje op de website, dat betreft het blackboard van de universiteit. Dit blackboard upload een bestand wel. Soms heb ik wel andere sites met een dergelijk systeem gebruikt, o.a. voor het uploaden van mijn CV, zoals op websites van bedrijven of recruitmentbureaus etc.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, zowel in het geval van documenten als afbeeldingen, maar sinds ik gisteren weer eens een afbeelding wilde uploaden voor een advertentie, begonnen de problemen.

Ik heb ook al andere extensies geprobeerd, zoals gif, png, tiff etc. Maar, ook dat haalt weinig uit; het is echt frustrerend. Het kan in ieder geval niet zoiets zijn wat men vaak tegenkomt bij het bouwen van websites etc (o.a. in codes etc, ik heb de kennis daar ook niet voor), want daar ben ik geheel niet mee bezig.

Zou dit aan de firewall kunnen liggen? Dat lijkt me eigenlijk ook sterk, want ik pruts eigenlijk niet aan die instellingen en de firewall staat altijd aan (ook eerder toen ik die bestanden/afbeeldingen wel kon uploaden).
Ik heb ook alle internetopties bekeken en naar mijn idee klopt alles daar ook, maar ik kan het fout hebben. Zou het hier aan kunnen liggen?

Hoi MPie,
Het rode kruisje (in Internet Explorer) wijst er op dat de afbeelding niet op de server bij Marktplaats staat, en dan zal een andere browser ook niet helpen: het uploaden is mislukt.
Volgens het foutbericht schijnt de error in de C:\Windows\Temp\php2A49.tmp te zitten, waar de afbeelding kennelijk niet gevonden kan worden.
Maar misschien werkt het uploaden alleen vanaf de C-schijf, en niet als een bestand in D staat.

• Heb je al eens geprobeerd de afbeelding te verhuizen naar de C-schijf en te uploaden vanaf de C-schijf i.p.v. vanaf de D-schijf?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

@ lord4163:
Zou die "C:\Windows\Temp\php2A49.tmp" dan betekenen: bij Marktplaats op de C-schijf?
@ MPie:
Staat daar iets op je C-schijf?

Merkwaardig is trouwens dat er wel een bestandsgrootte (18537, lees ca. 18,5kB) in de error-melding staat. Klopt dat met het bestand dat geüpload moet worden?

Verder staat in de upload-instructievideo van Marktplaats (deze) jammer genoeg niet aangegeven hoe het selecteren van je te uploaden afbeelding precies gaat (en of dat wel/niet perse van je C-schijf zou moeten).
Er staat wel op die pagina:
"Indien u een verouderde browser gebruikt, kan dit van invloed zijn op het al dan niet succesvol plaatsen van foto's. Wij adviseren u om deze te upgraden of te switchen. Lees hier meer over welke browsers door Marktplaats ondersteunt worden."​

Bij een klik op de "hier" blijkt dat IE7 niet goed is (IE8 en IE9 wel), en Chrome ouder dan vs.21 resp. Firefox ouder dan vs. 14 ook niet. Kan het misschien daaraan liggen?

Meer weet ik niet te verzinnen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Hé,[/edit] nu ik nog eens goed kijk, zie ik dit staan:
Code:
Array ( 
[foto] => Array ( 
	[name] => afbeeldingab.jpg 
	[type] => image/jpeg 
	[tmp_name] => C:\Windows\Temp\php2A49.tmp 
	[error] => 0 
	[size] => 18537
	) 
)
Dat zou betekenen dat er géén fout in het bestand is geconstateerd??? :eek:
Of zou Marktplaats er bij drukte gewoon erg lang over doen voordat een afbeelding van hun Temp-map naar de site is verplaatst?

Laatst bewerkt:
@ csshunter:

Bedankt voor de tip. Echter, het maakt geen verschil indien ik de afbeeldingen naar de c-schijf verhuis (ook niet onder die specifieke map; in de temp-map).
Wat bedoel je precies met "Staat daar iets op je C-schijf?" Er staat inderdaad wel wat in die map, maar dat is een waslijst aan tijdelijke internet-bestanden.
De grootte die bij deze afbeelding werd vermeld klopt; na het comprimeren was deze verkleind tot pakweg 18,5kB.

Het zou ook niet aan de browser kunnen liggen, ik heb al enige tijd geleden de browser naar IE9 geüpgrade. Van die computertaal (in die code etc) weet ik eigenlijk niets af, dus voor mij is dat een 'donker' gat. Misschien zou ik inderdaad ff geduld moeten hebben en werkt marktplaats gewoonweg niet goed.
Handig is anders, maar ik kan natuurlijk ook in de tekst vermelden dat ik afbeeldingen toestuurt indien iemand geïnteresseerd is o.i.d. In ieder geval bedankt voor je denkwerk!

@ lord4163:
Het ligt ook niet aan de browser, ik heb drie andere geprobeerd en dat haalt niets uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan