Uploaden bij mij op school verboden maar waarom?

• Onderwerp starter Onderwerp starter joept
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hoi,

Op school zijn we bezig met een site te maken.
Met frontpage zelf vind ik het een rot progamma maar dat doet er even niet toe.
Nu mogen we niet uploaden op school omdat anders een domein naam of subdomein word verbonden met de school server.
Maar volgens mij kan dat helemaal niet!!!
Nu heeft een vriend van mij op school samen met mij toch zijn site geüpload.
En nu wil ik graag weten of het subdomein nou verbonden is met de school server. Het gaat om het volgende subdomein: http://hardcorekuiken.woelmuis.nl
Alvast bedankt voor het antwoord. :D

Ik snap eerlijk gezegd niet wat ze bedoelen met 'verbonden met'.
Als ik 't even opzoek is woelmuis.nl gewoon 'n gratis hoster. En de enige verbinding bestaat eruit dat jij 'n aantal codes (wachtwoorden en zo) hebt moeten invoeren (neem ik aan) om te kunnen uploaden.
Dat soort wachtwoorden en zo kun je vaak opslaan, maar als je daar niet voor hebt gekozen zijn zelfs die niet bewaard.
De enige verbinding is dat in het log van de server waar je site staat het ip-adres van je school is genoteerd. Maar dat is standaard, dat gebeurt bij iedereen bij elk bezoek aan welke site dan ook.
Kortom: ik weet niet waar ze het over hebben. Maar misschien weet je school dat zelf ook niet, want als je nog verplicht met Frontpage moet werken. tja, dat belooft niet veel goeds.

Gevraagt

Hoi,

Ik heb het aan de systeem beheerder gevraagt.
Hij is bang dat woelmuis op de server inbreekt van mijn school!

Als die 'systeembeheerder' dat echt denkt, dan vrees ik het ergste voor de gemoedsrust van de beste man of vrouw, want dan moet zelfs het versturen van 'n mailtje al tot slapeloze nachten leiden. Ik zou aanraden om jullie schoolsysteem los te koppelen van internet. En als de systeembeheerder dan ook nog de stekker eruit trekt, dat is pas echt veilig!
Even serieus: ik snap er echt niets van. Jij hebt bestanden geüpload naar 'n server buiten jullie schoolsysteem. Dat is vergelijkbaar met het versturen van 'n mail, meer niet.
Als je die bestanden bij jullie op school op de server van de school (als die er is) had gezet, dan was het mogelijk 'n ander verhaal geweest. Als die server dan niet goed is beveiligd, dan zou het in theorie mogelijk zijn dat jij bij jouw site bestanden uploadt die beveiligingsproblemen opleveren.
Maar nu is er dus niets meer gebeurd dan dat je gewoon de internetverbinding van je school hebt gebruikt om iets te versturen naar een server buiten het schoolsysteem. Echt vrijwel volledig vergelijkbaar met het versturen van 'n mailtje. Woelmuis heeft geen enkele extra informatie gekregen. Tenzij jullie systeem echt door 'n volledige idioot is geïnstalleerd, maar dan heeft niet alleen woelmuis maar iedereen toegang.

Laatst bewerkt:
Oke

Ik ga het hem nogmaals vragen.
Bij de systeem beheerder.
Dit maal zou ik om meer uitleg vragen! :D

Gelukt

Na enig moeite heb ik nu toestemming om te uploaden naar woelmuis.nl :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan