Uploaden DW CS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

soesafaria

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hoi,

Ik probeer mijn site via DW CS4 te uploaden maar het lukt niet om via DW verbinding te maken met mijn server (via mijndomein.nl). Hoe dit kan zou ik niet weten...
Nu wil ik het via een ftp programma proberen maar hoe krijg ik html bestand?? Ik heb namelijk alleen een DWT-bestand...

Misschien een domme vraag... maar met de oplossing ben ik enorm geholpen!

normaliter zou je met cs4 dw ftp & rds server moeten instellen. De ftp gegevens dien je bij jouw providor op te vragen.

als je dw hebt opgestart krijg je toch een menu alwaar je kunt kiezen om html, php etc aan te maken. *.dwt is een template.

okay. ik heb dus een template... deze moet ik omzetten naar html??

ligt eraan wat je wilt gaan doen.

Als je veel pagina's hebt en je wilt een soort CMS opzetten kun je beter kiezen voor een template (zo blijf je je zogenaamd html telkens gebruiken)

Als het maar om 1 pagina gaat dan kies je voor *.php, *.html etc.

Maar hoe krijg ik het dwt bestand online dan? Ik moet toch een index.html hebben?

Een dwt-bestand is een Dreamweaver-template, waar de webserver inderdaad niets mee kan beginnen. De truc van Dreamweaver is, dat ze hun template (sjabloon) combineren met de rest van een pagina, maar dan alléén op het moment van uploaden. Wordt er iets in het template veranderd, dan gaat Dreamweaver automatisch alle al geuploade pagina's aanpassen: eerst op je computer opnieuw combineren met het template, dan opnieuw alles uploaden. Handig, maar niet als het uploaden via Dreamweaver niet werkt.

Als niet-Dreamweaveraar: kan je in Dreamweaver het dwt-bestand niet exporteren naar een html-bestand (Bestand > Opslaan als...; of Bestand > Exporteren als...?), en dat vervolgens via ftp op je site zetten? Eventueel met wijzigen van de naam van dat bestand in "index.html"?

CSShunter

Klopt.

Het beste kun je Joomla op je internet server zetten (CMS) dan heb je slechts een handje vol automatisch gegenereerde PHP, HTML pagina's die je zelfs ook nog met Joomla's editor kunt vullen. Van die editor moet je je niet al te veel van voorstellen.

Het beste kun je met Dreamweaver een eigen template op PHP niveau ontwikkelen en daar alle Joomla ingredienten in verwerken. Er is zelfs een Joomla plugin voor Dreamweaver. Als je die gebruikt krijg je een soort ZIP bestand dat je in Joomla kunt importeren en voilla je hebt een perfecte site op maat gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan