Uploaden via HetNet, foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Ik wou via mijn provider, HetNet, een screenshot downloaden. Dus had ik even opgezocht hoe dat moest. Dat werkt als volgt:

Als u niet beschikt over een FTP-programma kunt u ook de bestanden via uw browser, Internet Explorer of Netscape Communicator, naar de server kopieren. Hoe dat werkt staat hier onder uitgelegd:
• Maak verbinding met Het Net
• Start Internet Explorer of Netscape Communicator
• Voer bij Go To of Location in: ftp://[gebruikersnaam]@home.hetnet.nl (typ in plaats van gebruikersnaam uw eigen gebruikersnaam in)
• Klik op Enter
• Voer uw wachtwoord in
• U komt in de home-directory van uw persoonlijke homepage
• U kunt files uploaden door bestanden op het browservenster te slepen en ze los te laten of door in het 'file' menu 'upload file' te kiezen

Nu krijg ik tussen punt 4 en 5 een foutmelding:
Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt. Details: Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden.

Wat moet ik doen dat ik deze foutmelding niet meer krijg, en wel kan uploaden?

Controleer in IE of onder Extra > Internet-Opties > Geavanceerd, net boven het onderdeeltje "HTTP 1.1 opties", de optie "Gebruik passieve FTP-verbinding" (of iets dergelijks; bij mij heet het "Use Passive FTP") is aangevinkt. Waarschijnlijk is dat nu nog niet het geval :)

Ik heb bij instellingen van HTTP 1.1 maar twee opties:
HTTP 1.1 gebruiken en
HTTP 1.1 gebruiken met behulp van proxyverbinding.
De eerste staat aangevinkt.

Weet niet of het belangrijk is, maar ik heb het idee dat sommige opties, die je normaal wel in de lijst staan, er bij mij niet instaan. Zo staat b.v. de optie Java JIT-compiler inschakelen (herstart computer) er niet bij.
Dus best kans dat er nog meer dingen missen...
:confused:

De optie staat net boven het kopje van HTTP 1.1 :p

attachment.php

Bijlagen

• pasv.gif
    pasv.gif
    13 KB · Weergaven: 448
Ik heb 'm gevonden...
Hij stond niet op de plek waar hij bij jou staat, maar een stuk naar onderen.

Passief FTP-protocol gebruiken. (voor compatibiliteit met firewalls en DSL-modems)

Deze stond al aangevinkt.

Ik heb 'm nu uitgevinkt, en nu krijg ik zeg maar in de adres balk te zien: ftp://home(punt)hetnet(punt)nl/ Aa...(omdat er opties missen, niet bij staan e.d.)

Mooi, je bent succesvol ingelogd. Bestanden uploaden gaat precies als het kopiëren van bestanden op je harde schijf: klikken en slepen bijvoorbeeld, of rechtsklik > knippen en plakken. Het is net alsof je een map op je eigen schijf aan het vullen bent.

Staat het plaatje dat je wil laten zien eenmaal ergens op je FTP, dan kan je die vervolgens met een HTTP link tevoorschijn halen. Heb je het bestand in een mapje "images" gezet (ik noem maar wat), dan wordt die link bijvoorbeeld "http://home.hetnet.nl/~gebruikersnaam/images/plaatje.gif" (zie ook dit verhaaltje). Zet hem in de code en je kan hem hier in een post verwerken.

Weet je welke opties je specifiek mist in de lijst? Dat Java er niet tussen staat betekent waarschijnlijk dat dat niet geïnstalleerd is. Heb je het nodig, pluk het dan [url=http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp]hiervandaan[/url].

Sorry, maar ik kom niet uit het volgende stukje wat je zegt.

Staat het plaatje dat je wil laten zien eenmaal ergens op je FTP, dan kan je die vervolgens met een HTTP link tevoorschijn halen. Heb je het bestand in een mapje "images" gezet (ik noem maar wat), dan wordt die link bijvoorbeeld "http://home.hetnet.nl/~gebruikersnaam/images/plaatje.gif" (zie ook dit verhaaltje). Zet hem in de code en je kan hem hier in een post verwerken.

Ik heb nu 4 dingen bij [url]ftp://home[/url](punt)hetnet(punt)nl/
staan, maar hoe haal ik er een dan met een HTTP link tevoorschijn? Ik heb in de adresbalk het http adres ingetikt en dan na mijn gebruikersnaam de naam van het document, maar dan krijg ik een foutmelding.
Foutcode 404: Het bestand of script dat u hebt aangevraagd, is niet gevonden op de webserver. Controleer of het pad in de URL juist is.

En vervolgens zet hem in de [img] code?

Vermoeiend ben ik he...

Over de opties bij internet, ik heb nu wel Java Sun, dus dat werkt gelukkig. Maar ik begreep van iemand dat die optie van Java JIT-compiler inschakelen er standaard bij staat. Dus vandaar dat ik me afvroeg of ik alle opties wel had.

P.s. misschien de optie Passief FTP-protocol gebruiken weer aanvinken, dat die foutmelding niet komt?

Laatst bewerkt:
Ik ben even een weekje weggeweest, vandaar mijn late respons :)

Even voor de duidelijkheid: FTP en HTTP zijn protocollen met elk een eigen doel.
  • FTP (File Transfer Protocol) is bedacht om, zoals de naam al zegt, bestanden over en weer te sturen van de ene locatie naar de andere. De websitebeheerder gebruikt het (zoals wij nu) om bestanden naar een server te uploaden.
  • HTTP (HyperText TP) is er voor de websitebezoekers; het legt vast hoe een browser (bijvoorbeeld Internet Explorer of Firefox) documenten kan opvragen van de server.
Hoe we de FTP verbinding opzetten weten we inmiddels, en het is nu even een kwestie van het vinden van de goede HTTP link (genaamd URL, Uniform Resource Locator). Uit het verhaaltje van HetNet maakte ik op dat de algemene vorm als volgt is: http://home.hetnet.nl/~gebruikersnaam/bestandsnaam.gif. De 404 foutmelding die je krijgt is duidelijk; er is iets misgegaan in het opstellen van de URL. Waar het probleem precies zit geeft 'ie niet aan, maar mogelijke fouten zijn:
  • Wormpje (~) vergeten
  • Puntje aan het eind
  • Verkeerde gebruikersnaam (hoofd- en kleine letters?)
  • Verkeerde locatie (laatste deel, achter /gebruikersnaam); bedenk waar je je bestand via FTP hebt neergezet en hoe de HTTP link er dan uit zou moeten zien

Hoe ziet je URL er op dit moment uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan