uploaden website

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees goos

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Hallo allemaal.

Ik heb opeens een probleem met het uploaden van mijn website naar ftp://homedrive.ziggo.nl:21
Ik krijg dan de volgende storingsmelding : 425 Could not open data connection to port 5003: Cannot assign requested address.
Bij deze melding veranderd het poortnr. elke keer.
Name en Password zijn goed en voorheen op deze manier geen problemen gehad.
Bij Ziggo geïnformeerd en daar was alles OK.
Wat zou er mis kunnen zijn ?

Groeten Kees

Gebruik eens een echte ftp-client programma, zoals http://filezilla-project.org/
Dan kun je tenminste zien wat er gebeurt. Het zou bijv. kunnen zijn dat je verplicht Passive mode moet instellen om succesvol te kunnen verbinden. Internet Explorer kan zowel Active als Passive modus aan (instelling in Internet-opties -> tabblad Geavanceerd), Firefox kan alleen Passive modus aan.

Tijs.

Heb gekeken of poort 21 open was maar dit was de melding.

Error: I could not see your service on 83.82.45.55 on port (21)
Reason: Connection timed out

En dnties tot een week geleden was ik zeer tevreden over frontpage en werkte alles perfekt
Maar waarom nu niet meer ?

Laatst bewerkt:
Je draait niet zelf die ftp-server, maar Ziggo. Jij hoeft dus zelf poort 21 niet open te hebben. Ik heb dus ook geen idee waarom die Canyouseeme-tip hier in deze discussiedraad verzeild is geraakt.

Experimenteer met Passive en Active mode, zoals aangegeven in mijn vorige posting, liefst in een echt ftp-client programma, zoals FileZilla.

Tijs.

Heb bij IE geavanceerd gekeken en zie alleen "Passief FTP-protocol gebruiken"
Bedoelde je dit dnties ?
Ben maar een beginner. Dus zou je het aub simpel uit kunnen leggen ?

[...]En dnties tot een week geleden was ik zeer tevreden over frontpage en werkte alles perfekt
Maar waarom nu niet meer ?

Geen idee. Vandaar mijn suggestie een écht ftp-programma te gaan gebruiken, zodat je weet welke commando's je verstuurt naar de ftp-server én wat er aan meldingen terugkomt van die ftp-server.

Tijs.

Zet je die Passief-mode aan, dan gebruik je passive modus.
Zet je die Passief-modus uit, dan gebruik je active modus.

Tijs.

Dan eens (zoals nu al voor de 3de keer aangegeven) een echt ftp-programma gebruiken en volgen in het log-scherm wat er gebeurt.
Desnoods dat hele log-scherm hier posten (evt. gebruikersnamen etc. anoniem maken).

Natuurlijk kun je ook contact zoeken met de helpdesk van Ziggo voor de juiste instellingen.

Tijs.

Hallo

Ik heb FileZilla geïnstalleerd en gebruik dit nu.
Werkt perfect
In Frontpage lukt het nog steeds niet.

Dus Tijs bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan