uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.mussche

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Gebruik ftp van Faststone, simpel programma.
Wil nieuwe website op internet zetten.
Moet ik dan de oude eerst verwijderen :
Misschien domme vraag, maar toch........

Op zich hoeft het niet, want als het goed is schrijf je de file die standaard aangeroepen wordt over met de nieuwe versie (index.htm(l) meestal)

En die linkt daarna alleen naar de nieuwe dingen.

Echter, het is wel verstandiger om het te doen. Want anders wordt het 1 heel groot zooitje in de map van je website ;)
Ik zou hem eerst wel archiveren op je harde schijf. Dan kan je hem eventueel altijd nog terugzetten, en is ook leuk als je later eens terugkijkt ... goh, wat is dat toch ouderwets vergeleken met nu ... stukje nostalgie dus :D

FTP

Een aantal mappen zijn niet verwijderbaar:
cgi-bin
logs
permission denied

Dan zou ik de bestanden die je verwijdert hebt maar snel terugzetten uit de backup. En dan daarna met je ftp-programma de map www ingaan, en daar je website opschonen en de nieuwe gaan neerzetten. Dat is de map namelijk die gepubliceerd wordt naar het internet (waarschijnlijk, checken bij provider voor zekerheid).

De map logs wordt gebruikt om log-files te bewaren van je site. En in de map cgi-bin kan je eventueel cgi-scriptjes plaatsen en laten uitvoeren.

Dit is als het ware de hoofdmap van je site, en alles wat dan onder www staat kan je oproepen via www.site.ext

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan