Uploadfunctie (jpg, png, gif)

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond88

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
287
Ik heb een complete functie voor het uploaden van een jpgtje (of png of gif). Hier zit het hernoemen bij in, zoeken of het bestand al bestaat, maximale breedte en hoogte blabla. Echter, ik wou hier in deze functie (wanneer mogelijk) een soort van thumbnail principe inbouwen. Ik kan ook simpelweg de functie opnieuw aanroepen, en hier dan andere parameters meesturen, maar ik wil het eigenlijk in de functie zelf doen. Ik kom er zelf niet echt uit...
 
Nou, ik ben er nog even mee aan de slag geweest aan de functie zelf. Hij is tamelijk uitgebreid met transparantie voor gifjes en png'tjes enzo. Ik gebruik zelf al imagecopyresampled, en om deze imagecopyresized te gebruiken kom ik er zo even niet uit zonder kopiëren plakken.. Ik heb een paar if elsjes;

PHP:
imagecopyresampled($destination_img,$source_img,0,0,0,0,$destination_x,$destination_y,$source_x,$source_y);
if($extensie == ".jpg"){
imagejpeg($destination_img, $directory. $outputnaam, 100);
}
else {
// hele hoop zooi om transparantie te behouden voor gifjes en pngtjes
}

Voor die resized heb ik dan het volgende nodig

PHP:
$thumb_img=imagecreatetruecolor($thumb_x,$thumb_y);			
imagecopyresized($thumb_img,$destination_img,0,0,0,0,$thumb_x,$thumb_y,$destination_x,$destination_y);

Na deze laatste code heb ik dan weer imagejpg, imagegif of imagepng nodig. Dat staat dus ook weer in de bovenstaande if/ else. Hoe kan ik dat het beste oplossen dan. Ben zelf tamelijk nieuw met functies schrijven, maar het lukt wel enigszins. Wou ook nog een mogelijkheid inbouwen, dat je thumbnail creëren aan/ uit kunt zetten. Hier wou ik dan ook rekening mee houden bij bovenstaand.

Hoop dat het niet al te veel gevraagd is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan