Uploads zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rObiinnn

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
84
Ik zit met een probleem, vandaar deze vraag:

Ik heb een site, en die is bijna klaar. Maar nog niet online. Ik moet nog 1 ding namelijk:
Als ik een bestand (In dit geval een .txt .doc upload) naar een map upload. Dan is het de bedoeling dat dat bestand op de pagina onder een link of wat dan ook komt te staan zodat je deze ook weer kunt downloaden. Weet iemand hoe ik dit voot elkaar kan krijgen?
Weet iemand een script, of hoe ik dit in google kan opzoeken? Want ik kom er niet uit.. ik heb al meerdere dingen geprobeert maar ik krijg ze niet op de site te zien. Dus ik kan ook niet downloaden.

Ik hoop dat mijn vraag / probleem duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,
--Robin.
 
Je zal met een"FileSystemObject" de inhoud van de map waar de betreffende txt-bestanden staan moeten onderzoeken, en met het resultaat daarvan de juiste links op je pagina plaatsen...
 
Hmm, zou je alstjeblieft iets meer uitleg kunnen geven? Ben nogal slecht met dit. Maar het moet voor me stage xD
 
Ik was net bezig met een voorbeeldje ... ;)
Voorlopig heb ik het volgende:
Code:
<html>
  <body>
<%
  set oFSO=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  set oFolder=oFSO.GetFolder(Server.MapPath("./teksten/"))
  set oFiles=oFolder.Files
  response.write("In de map 'teksten' zijn " & oFiles.count & " files gevonden:<br>")
  for each oFile in oFiles
    sName=oFile.name
    response.write("<a href='./teksten/" & sName & "'>" & sName & "</a><br>")
  next
%>
    <br>
  </body>
</html>
<%
  set oFiles=nothing
  set iFolder=nothing
  set oFSO=nothing
%>
Dat is echter nog niet helemaal juist, want de links 'openen' het tekstbestand gewoon in de browser, ipv ze voor download aan te bieden... daar moet ik nog eens even naar zoeken.
Ondertussen kan je bovenstaande code al wel eens bestuderen...

Groetjes,
JHx.
 
Okee, dat zal ik zeker doen.
Bedankt alvast :D Ik zal het even proberen ;) :D.
:thumb:
 
wel wel... merkwaardig... als ik in het mapje ook een paar zip-bestanden plaats, dan worden die door een klik op de betreffende link aangeboden voor download. Als ik er ook nog een .gif of .jpg bijplaats, dan wordt die ook weer gewoon in de browser geopend...
Blijkbaar worden alleen bestanden waarmee de browser zelf niet weet wat ermee aan te vangen, aangeboden voor download...
Ik zoek nog ff verder... (tenzij iemand anders een pasklaar antwoord weet?)
 
Ik heb slecht nieuws...
Kijk hier maar eens!
Volgens de uitleg in die link kan je niet zelf beïnvloeden hoe de browser van de bezoeker reageert op bepaalde types van bestanden:shocked:

Groetjes,
JHx.
 
Hmm oke, zal het aan mijn baas laten lezen :d.
Bedankt in ieder geval ;). Na dat ik met mijn baas besproken heb, en een oploosing heb gevonden zal ik reageren.

Thanks JHX :thumb:
 
heb je ook volgende tip gelezen (in bovenstaande link)?
Je kan de bezoeker aanraden om een rechtermuisklik op de link te doen, en dan kiezen voor "doel opslaan als..."
Het aanbieden in zip-formaat lijkt mij anders ook wel vrij goed.

Nu ja, ik hoor het wel na je gesprek met je baas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan