UPnP en SSDP Services desactiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
104
Hoe moet in Windows 98 SE een service worden gedesactiveerd ? In welk menu vind ik dit ?

Ik wil de twee volgende services desactiveren : UPnP (universal Plug and Play) en SSDP. Deze laatste wil geregeld het Internet op en wordt door Bitdefender gemeld als een service van signature Windows2000, hoewel het opdaagt in Win98SE.

Bedankt.
 
Bedankt

Met M$ heb je eigenlijk nooit gedaan ! (Een goed werkend operating system zou eigenlijk vollledig transparant moeten zijn zodat je niet eens merkt dat er een is. We passeren evenveel zoniet meer tijd om die ellende te doen draaien als met het gebruik van de toepassingen)

Dank U Sidi voor de link. UPnP is gedesactiveerd nu. Ik moet nog nalezen of met dit programma meteen SSDP ook automatisch werd mee gedesactiveerd.:thumb:
 
Re: Bedankt

Graag gedaan, hoor.

Geplaatst door Merel@helpmij
We passeren evenveel zoniet meer tijd om die ellende te doen draaien als met het gebruik van de toepassingen)
Helemaal mee eens alhoewel ik het zelf best leuk vind om te doen, hoor.

Ik moet nog nalezen of met dit programma meteen SSDP ook automatisch werd mee gedesactiveerd.:thumb:
:)
Volgens mij kun je die gewoon blocken in je firewall. Ga anders nogmaals naar grc.com (https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2) en doe de test. Poort 5000 moet dicht zijn. (Kan ook poort 1900 zijn; daarover vond ik alleen maar onduidelijkheid)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan