UPnP Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Softwarefreak

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hoi,

Ik heb het volgende probleem, en zal het zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Heb dit weekeinde het nieuwe Windows Home Server op een oud pctje gezet, omhier eens mee te expirimenteren voordat ik zoiets nieuw koop.

In Windows Home Sever zit de optie Remote Acces. Deze tool checkt onder andere op 5punten of de verbinding oke is. 2 voor het systeem en 3 voor de modem/router.

Ik heb er een die ik niet goed krijg. de melding dat UPnP niet zou werken.
En dat zou de volgende oorzaken kunnen hebben.
* modem is niet aan gesloten/ is hij wel.
* UPnP staat uit in het modem/ heb ik wel aan staan.
* modem ondersteund geen UPnP/ dat doet hij wel.

Ik heb het volgende modem/router Speedtouch 546 v6
Met software versie: 6.2.17.5 / voor zover ik weet de nieuwste.

Ben al een paar dagen aan het zoeken, lezen, proberen... maar snap er niks van.:confused:
Wat ik wel weet is dat het geen firewall probleem is.

Wie kan mij helpen aub.:)

Groeten.

Laatst bewerkt:
Hoi Jippiejajee,

Ik had dat pdfje al gelezen. Maar met de stappen daarin te volgen kom ik er ook niet.
vooral Port 4125: remote desktop proxy deze poort krijg ik niet geconfigureerd in mijn speedtouch.

wat bedoel je met daar heb ik hem niet meer op staan..??

Gr,

wat bedoel je met daar heb ik hem niet meer op staan..??
Ik heb dat homeserver ook geprobeerd een paar maanden terug, maar heb het niet meer op een computer of in een virtuele pc staan. (ik kan dus moeilijk nog even helpen opzoeken. Deze PDF stond nog in mijn favorieten. en is het enige dat ik voor je weet op moment)

:thumb:

Bedankt voor de reactie`s

Portforward.com is een handige site, thanks.

Maar wat ik ook doe, windows home server zegt dat mijn Router geen UPnP heeft of niet aanstaat. Toch heb ik de optie in mijn Speedtouch 546 v6 om UPnP aan te zetten.
Met daarbij de extra optie extended security. Deze maakt alleen geen verschil aan of uit.

Dus als ik handmatig de Port 4125: remote desktop proxy open zet dan werkt het nog niet. Zie iets over het hoofd denk ik..

Gr,

1. Wijs je wel het goede IP Toe bij de poort open zetten ?
2. Staat hij wel echt aan (UnPn)
3.Staan de instellingen in home server wel goed
Trouwens Ondersteund Home server doe router wel meschien is zoiets het
home server is toch van vista?

Not all broadband routers properly support the UPnP protocol that is required for Windows Home Server to automatically configure your router. The Internet Connectivity Evaluation Tool checks your router to see if it supports certain technologies. You can use this tool on a PC running either the Windows Vista or Windows XP operating system. The tool is available at: http://www.microsoft.com/windows/using/tools/igd. If your router does not pass these tests, then you will need to manually forward the TCP ports (80, 443, and 4125) from your router to the IP address of your Windows Home Server. To determine, the IP address of your home server on your home network, type ―Ping <servername>‖ from a command prompt from one of your PCs. For additional assistance, refer to the documentation provided with your broadband router.

Je moet 3 TCP poorten handmatig forwarden naar het IP van je server.

Poort 80, 443 en 4125.

1. Wijs je wel het goede IP Toe bij de poort open zetten ? ZEKER WETEN
2. Staat hij wel echt aan (UnPn) STAAT AANGEVINKT
3.Staan de instellingen in home server wel goed ZIJ ER MAAR EEN PAAR Tig keer bekeken

Trouwens Ondersteund Home server doe router wel meschien is zoiets het
home server is toch van vista?

Om home server te draaien moet je router de mogelijk hebben UPnP in te schakelen.
en dat kan ST546 v6

Ben druk aan het rotzooien.. haha

Thanks anyway.:thumb:

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ben nu zo ver dat ik intern en van buitenaf kan inloggen.
Is eigenlijk ook precies wat ik wil.

Toch zegt WHS dat mijn router geen UPnP heeft of niet aanstaat.

Zeer vreemd..?? Toch Ik kan immers in en extern inloggen.

Voor nu en straks welterusten en werkse morgen.. ik heb nu een biertje verdient vind ik zelf, en ga morgen weer een verder aanklooien.

Groeten,:D:thumb:

Hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem met een Speedtouch 546 firmware 5.2.19
Ik heb bij de NATP entries mijn WHS 192.168.1.16 toegevoegd en bij port 443 en bij outside adres 0.0.0.0 laten staan en dan ook port 443 opgeven.

Nu kan ik niet bij de WHS komen als ik naar http://.........homeserver.com ga.

Terwijl dit met dezelfde machine op een andere locatie met een speedtouch 780 wel normaal lukt.

Wat doe ik fout????

Hoi Sorry dat ik in deze topic reageer op heel iets anders .. maar ik kan niet meer reageren op een oude omdat die is gesloten.
Betreft een vraag van jou mbt met installeren van een Zebra printer via een compoort ergens in 2005.
Ik heb nu hetzelfde euvel, met een Zebra S4M. Lpt1 werkt als een zonnetje.. via com geen enkele reactie. Kun jij mij verder helpen?

Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan