ups brandgevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een professionele 19" UPS. Vandaag hoorde ik dat die accu's erin erg warm worden en dat dat tot brandgevaarlijke situaties kan leiden als ze niet in een gekoeld 19" rack zitten. Mijn vraag is in hoeverre dit waar is, want ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat APCC een firma is die slechte UPS'en maakt die vervolgens een hele serverkast kunnen doen uitbranden.

Wij verkopen ze redelijk veel, als een accu daadwerkelijk te heet word zal hij eerst redelijk bol gaan staan en daarna zoveel vermogen verliezen dat de UPS niet meer functioneert, dit alles is al ernstig genoeg daar er wel een mogelijkheid tot lekkage ontstaat, dit gebeurdt zeer weinig en als het wel gebeurdt dan stuur je hem gewoon retour naar APC.

Brand gevaar, ach alles wat heet wordt daar moeten ze bij vermelden dat er kans is op brandgevaar, dat zijn regels, uit ervaring weet ik dat (ik weet niet hoe groot de patchkast is? en welk merk) er vaak ruimte genoeg is voor koeling, ik neem aan dat de bovenkant wel geroosterd is voor lucht circulatie, dat is natuurlijk wel een vereiste.
Hier staat een gesloten patch kast van 3 eenheden hoog, oftewel =/- 30 cm, er staat in een UPS van Merlin Gerin, een adsl modem router, nog een router en alle voedingsadaptors van de printers en extra randapparatuur, de gemiddelde temp is 30 a 40 graden, lekker voor de winter.

Laatst bewerkt:
In een goede ups zit een thermische zekering of detectie tegen de accu geplakt.
Als die aangesproken wordt zal de ups stoppen met functioneren, of een waarschuwing geven.

De UPS ligt plat op de grond en hangt niet in een rack. Is er een serieuze kans dat er brandgevaar ontstaat? Het gaat me niet om de UPS, maar om mijn huis dat ik niet in de fik wil zien.

Laatst bewerkt:
Hallo

Mits je zelf vermeld ... "Ik heb een professionele 19" UPS." ...

Dergelijke toestellen zijn "thermisch" , alsook elektrisch volledig veilig., anders zouden deze niet mogen worden verkocht...

Het een ietsje opwarmen van de accu's is volledig normaal ......

Indien deze echter meer dan handwarm worden ,dan zou / zal de betrokken u.p.s. normaliter in fout moeten komen ,en u een foutmelding geven , alvorens uit te schakelen ....

Dus .... JA , deze zijn volledig veilig , indien er niet aan werd "ge m.c gyvered" .....

P.s. : het is ook normaal , dat de vermogenelektronika een ietsje warm wordt, mits deze op "stand-by" werkt ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan