UPS doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, *

ik heb een UPS (APC SmartUPS 700) en die doet nix! En daarmee bedoel ik inderdaad nix, geen teken van leven. Het is al een oudje, en dat de batterijen nog wat zouden doen had ik ook niet verwacht, maar als je hem inplugt en op de startknop drukt zou je toch iets verwachten? Achterop zit een soort reset knopje, maar dat doet ook niets. Zit er ergens nog een zekering?

als de ups helemaal niks meer doet...dan zijn je batterijen echt op.
ja een zekering zit er in, die kun je meteen aan de achterzijde zien.
rond zwart knopje ter grote van 10 cent.

maar kijk anders eens op deze site bij de vragen
www.apcc.com

als de ups helemaal niks meer doet...dan zijn je batterijen echt op.
Dat zijn ze. Ik heb de batterijklep open gemaakt (dat kan) en dan kun je ze nameten -- nul volt. Maar niettemin: als er spanning op ingang staat zou de UPS toch gewoon spanning moeten afgeven?
ja een zekering zit er in, die kun je meteen aan de achterzijde zien.
rond zwart knopje ter grote van 10 cent.
Dat knopje heb ik gezien. Er staat iets bij van "Press to reset" en dat heb ik natuurlijk gedaan. Maar kun je het open maken, en hoe?

nee niet het druk knopje dat is om te resetten.

ik heb het over de zekering.

Nee als de batterijen leeg zijn en de ups stond niet ingeschakeld dan krijg je er geen spanning meer uit.
Als de ups in bedrijf is en er zit een werkend apparaat achter en de batterijen gaan dan stuk dan blijft de ups het doen.
Zodra het apparaat uitgaat en weer aangezet wordt dan zal de ups niet meer reageren.

hier de gegevens van jou upc http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SU700net

Laatst bewerkt:
nou, een zekering kan ik niet vinden. Het drukknopje ziet er net zo uit, maar beweegt i.i.g. niet. Hoe kom ik erachter of het überhaupt zin heeft om de accu's te vervangen? Als ik zeloskoppel, gaat de UPS dan wel aan?

volg de link in mijn laatste bericht....daar kun je zien of het nog mogelijk is.
En wat het eventueel gaat kosten.
Dit model is uit de productie genomen.

Batterijen loskoppelen heeft geen nut.

Dan is er waarschijnlijk weinig meer aan te doen. Mijn model ziet er ietsje anders uit (en is bovendien 230V i.p.v. 120V), maar het is (denk ik, ik heb het niet zelf gekocht) nog wat ouder. Dus batterijen zullen er wel niet meer voor beschikbaar zijn.

apc heeft een lange levertijd van batterijen hoor.
je kunt de vraag stellen bij de helpdesk van apc.

Ik heb de vraag gesteld. Ik zal dit onderwerp als "opgelost" registreren. Bedankt.

Als je een antwoordt hebt van apc plaats je dat dan ook hier.
zo kunnen wij ook weer wat leren.

Hier is het antwoord van APC.

Subject
---------------------------------------------------------------
Smart UPS 700 I

Discussion Thread
---------------------------------------------------------------
Response (Michiel Brouwer) - 08/01/2008 08:22 AM
Geachte heer Gerritse,

Als de ups een aantal jaren niet aangesloten is geweest, dan zal de batterij inderdaad zijn ontladen, en waarschijnlijk ook niet meer bruikbaar zijn. Het is normaal dat de ups in dit geval geen teken van leven geeft, zelfs als de ups op de netstroom staat aangesloten. Indien er geen problemen waren met de ups toen deze nog in gebruik was, dan hoeft u alleen de batterij te vervangen.
Het is misschien ook een overweging om via ons TradeUPS programma een nieuwe ups aan te schaffen; u krijgt dan een korting op een nieuwe ups als u deze oude ups inleverd.

U kunt hierover op de volgende webpagina meer informatie vinden:
http://buy.apc.com/commerce/storefr...efrontcode=apcetu&countrycode=NL&tradeups_id=

Met vriendelijke groeten,

Michiel Brouwer
APC Customer Care

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan