Upstreamverkeer exact nagaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne81

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2003
Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden kregen we van Telenet een e-mail met de boodschap dat onze modem vertraagd werd omdat we de toegestane limiet down- en uploaden hadden overschreden. Pas op 17 mei zal de normale snelheid hersteld worden. Ik heb op telenet.be een grafiek gevonden met ons Internetverkeer, en er zit inderdaad tussen 15 en 23 april een gigantische piek aan upstream-verkeer. Uiteraard geeft iedereen van de familie iedereen de schuld, behalve zichzelf. Is er een manier om precies na te gaan wanneer en waardoor de limiet overschreden werd (bv. wat er geupload werd en met welk programma)? Het zou ons heel wat discussies besparen denk ik!

Alvast bedankt,

Marianne

Voor het wannéér zou je je wellicht het beste tot Telenet kunnen richten: zij houden die grafiekjes immers bij. Ze hebben vást een gedetailleerde grafiek die wat duidelijker laat zien waar de piek zich bevindt.

Over het waardóór en wát is niks te zeggen: dat mag niet worden geregistreerd.

Beste Kwark, bedankt voor je reactie!
Ik vermoedde ook al dat Telenet die informatie niet heeft, maar ik vroeg me af of er op onze computer zelf niet meer na te gaan valt wat er precies aan de hand is. Ik ben geen kenner, maar is er nergens een soort geheugen waarin het Internetverkeer opgeslagen zit? Bij Temporary Internet Files staat niks, dat heb ik al gecontroleerd.

Groetjes,

Marianne

Welk besturingssysteem draai je? Windows XP Pro logt geloof ik wel wat, maar of andere besturingssystemen dat ook doen weet ik niet zeker (dan zal ik het even voor je uitzoeken).

Draai een programmatje zoals Dumeter en je kan altijd precies terugzien wanneer en hoeveel dataverkeer er is geweest op welke dag en tijdstip. Helaas niet door wat of wie, maar dat kun je dan wel uitzoeken denk ik!

succes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan