• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josooterhof

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2015
Berichten
8
Hallo,

Ik ben voor een evenement roosters aan het maken alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar.
rooster.png

Ik wil graag in F20 aangeven hoeveel uur de mensen nog over hebben om in te roosteren. De manier waarop ik dit wil doen is door het maximaal aantal uren af te trekken van het opgetelde aantal uren. BVB: =som(F20-78) De 78 staat dan voor het maximaal aantal uren. Het doel is dat er in dit geval dus nul uitkomt. Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

Bedankt:)
 
=F20-"78:00"
=F20-(78/24)
Probeer het eens met een van deze 2 oplossingen
 
Laatst bewerkt:
In F20

Code:
=(F19*24)-78

cel eigenschappen op standaard zetten.

Niels
 
Er doet zich nu alleen een ander probleem voor. Op het moment dat ik de tijden in het rooster aanpas krijg ik in F20 ###### te zien. De indicatie dat de berekening niet klopt.
 
Waarschijnlijk is de uitkomst negatief.
Excel heeft moeite met 'negatieve tijden'
Plaats even een xls bestandje met daarin wat voor een resultaat je verwacht.
 
Bekijk bijlage Roosters.xlsx

In vak F27 wil ik graag het resterende aantal uren hebben staan. Dit zijn in het geval dat er nog uren over zijn negatieve getallen.
Dus als ik de eindtijd in vak D17 verander naar 20:00 zou er in F27 -4 moeten komen staan.

Kan je hier iets mee.
 
Bekijk cellen E26:F28 eens
Via voorwaardelijke opmaak het een en ander geregeld.
 

Bijlagen

  • Roosters2.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan